میلگرد آسرون

میلگرد آسرون چیست و انواع میلگرد آسرون

یکی از شرکت های تولید کننده و ارائه دهنده میلگرد در کشور ایران ، شرکت آسرون است . این شرکت انواع میلگرد آجدار ، نبشی ، ناودانی ، قوطی و پروفیل ، تیرآهن و ورق سیاه را از سال 1376 در بهترین کیفیت تولید می کند و در بازار آهن و فولاد فعالیت می کند . اگر برای شما این سوال مطرح شده است که میلگرد آسرون چیست و انواع میله آسرون به چه صورت است ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

میلگرد آسرون ساده

معرفی کامل میلگرد آسرون

همه روزه در سطح کشور ساخت و سازهای فراوانی صورت می گیرد. یکی از مصالحی که به وفور در ساخت ساختمان از آن استفاده می شود ، میلگرد است. میلگردها یک جسم از جنس فولاد اند که درون بتن قرار داده می شوند و قدرت مقاومت کششی بتن را افزایش می دهند و می توان به آن شکل داد . بنابر این میلگرد را می توان اسکلت سازه دانست و باید از یک نوع مرغوب آن استفاده کرد تا طول عمر ساختمان را افزایش داد و مانع تخریب زودهنگام آن و بروز انواع خسارت شد. یکی از میلگرد های معروف و با کیفیت در ایران ، میلگرد آسرون است .  در ترکیب میلگرد آسرون از آهن در کنار کربن ، نیکل ، کروم و … استفاده شده است . میلگرد آسرون از مقاومت بالا و شکل پذیری قابل قبولی بهره مند است و در صورت بروز زلزله ، به علت مقاومت بالا از بروز آسیب های ناشی از آن جلوگیری می کند و نیروهایی که به ساختمان وارد می شود را جذب می کند و انرژی وارد شده را به انرژی کشسانی تبدیل می کند.

این میلگرد از انواع مختلفی تشکیل شده است که براساس شکل و میزان ضخامت تقسیم بندی آن ها صورت می گیرد . بطور کلی میلگرد آسرون به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند.

 

میلگرد آسرون ساده

میلگرد آسرون ساده ممکن است بر اساس ماده تشکیل دهنده در سه دسته بندی قرار گیرد. دسته بندی اول مربوط به میلگردهای پرکاربرد ساخته شده از فولاد کربنی است و در زمینه های خاموت زنی ، اتصالات ، میخ و غیره مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع میلگرد قابل استفاده به عنوان میلگرد حرارتی نیست و ممکن است در جاهایی که ظاهر ساختمان مهم است به صورت پولیش زده ارائه شود.

دسته بندی دوم ، میلگرد های ساخته شده از فولاد آلیاژی اند . مقاومت میلگردهای ساخته شده از فولاد آلیاژی بیشتر از میلگردهای ساخته شده از فولاد کربنی است . بر روی میلگرد های ساخته شده از فولاد آلیاژی نیز پولیش زنی صورت می گیرد و در صنایع هوایی ، خودروسازی ، پیچ و مهره و … به دلیل مقاومت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

سومین دسته بندی نیز در رابطه با میلگردهای ساده ای است که به راحتی اکسید نشده و ضد زنگ محسوب می شوند. این نوع میلگرد ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده با توجه به کیفیت آن در صنایع مختلف استفاده می شود.

 

میلگرد آسرون آجدار

انواع میلگرد آسرون آجدار

میلگرد آجدار برای چسبندگی بیشتر به بتن ساخته می شود و آج آن مانع جدا سازی آن از بتن شده و ماندگاری بیشتری نسبت به نوع ساده آن دارد . میلگرد های آجدار نیز در سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول مربوط به میلگرد های آجدار مارپیچ ( یکنواخت یا دوکی )  است که در ترکیبات آن از کربن کمتری استفاده می شود و خم پذیری آن بیشتر است و در ساخت خموت مورد استفاده قرار می گیرد . تنش گسیختگی این نوع میلگرد 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع ست و تنش سیلان آن نیز 3000 کیلوگرم است. این میلگرد تحت عنوان میلگرد عرضی مورد استفاده قرار می گیرد و امکان جوشکاری روی آن وجود ندارد.

 

دسته دوم میلگردهای آجدار آسرون که میلگرد آجدار جناغی ( یکنواخت یا دوکی )  است دارای کربن کمی بوده و همچنین آج های آن به صورت جناغی است. این نوع میلگرد مقاومت بیشتری نسبت به میلگرد های دسته قبل دارد و تنش گسیختگی آن 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش سیلان آن نیز 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است . این میلگرد آسرون آجدار تحت عنوان میلگرد طولی مورد استفاده قرار می گیرد و امکان جوشکاری روی آن وجود ندارد.

 

دسته سوم میلگردهای آجدار با نام میلگرد آجدار مرکب ، دارای آج های مکعبی شکل است و سخت ترین میلگرد آجدار آسرون محسوب می شود. سازه ها و ساختمان هایی که برای ساختشان از این نوع میلگرد استفاده می شود، بسیار محکم تر و سبکتر اند به همین دلیل این نوع از میلگردهای آسرون بسیار مورد توجه قرار گرفته و از قیمت بیشتری برخوردار است . همچنین شکل پذیری و جوش پذیری آن خوب است و با محیط زیست سازگار تر است.

 

میلگردهای آجدار برای بتن ریزی کف سازه ها ، بتن ریزی دیوارها ، تقویت فوندانسیون ، افزایش مقاومت بتن و … مورد استفاده قرار می گیرند و در سایزهای 8 ، 10 ، 12 ، 14 ، 16 ، 18 ، 20 ، 22، 25 ، 28 و 32 تولید می شوند.

 

شرکت آسرون بیش از سه دهه سابقه در بازار آهن و فولاد داشته و همچنین یک فروشگاه آنلاین برای دستیابی آسان مشتری به محصولات موردنظر در زمینه بخش آهن آلات ساختمان سازی بوجود آورده است .  فروشگاه آنلاین آسرون قابلیت خدمات رسانی در سراسر کشور را داشته و می توانید از هر جای ایران با مراجعه به سایت آسرون محصولات را مشاهده کرده و از کارشناسان فروش آن راهنمایی بگیرید و محصول مورد نظر خود را انتخاب و آن را در محل مورد نظر خود دریافت کنید. در این مقاله برای شما بیان کردیم که میلگرد آسرون چیست و انواع میلگرد آسرون نیز به شما معرفی شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *