از ناودانی ساختمانی چه می دانید؟

ناودانی ساختمانی به پروفیل هایی گفته می شود که باز بوده و از دو قسمت که یکی از آنها web  است و دیگری دو بال می باشد تشکیل شده است. دو بال عمود بر Web است.

این محصول در ابعاد، وزن و ضخامت های مختلفی تولید می شود که هر کدام از آنها کاربرد مخصوص به خود را دارند و در بخش خاصی از یک ساختمان کاربرد دارند. استانداردهای خاصی برای تولید این محصول موجود است که شرکت های تولیدی بر اساس این استاندارها، تولید خود را انجام می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد و ویژگی های این محصول ادامه مطلب را دنبال کنید.

انواع ناودانی ساختمانی:

ناودانی ساختمانی

ناودانی در حالت کلی به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود که جنس هر کدام با دیگری متفاوت می باشد. شناسایی جنس های مختلف این محصول با توجه به کاربردهای متنوع آن، برای خریداران بسیار اهمیت دارد.

 

ناودانی ساده :

برای تولید این محصول از ورق گرم استفاده می کنند. این ورق را می توان به صورت گرم و همچنین سرد، گالوانیزه نمود. ابعاد مختلفی از این ورق شامل ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۶ و ارتفاع بین ۳۰ تا ۴۰۰ سانتی متر تولید می شود.

ناودانی مشبک :

تولید این ناودانی ساختمانی نیز با استفاده از ورق های گرم است. گالوانیزه کردن آن نیز با توجه به نوع محصول، با استفاده از روش های گرم و سرد انجام می شود.

 

ناودانی UNP :

این محصول از جمله بهترین و با کیفیت ترین انواع ناودانی ساختمانی موجود در کشور ما است که به ناودان اروپایی نیز مشهور می باشد. وزن آن به نسبت سایر محصولات، سنگین تر است و به همین خاطر استفاده از آن برای اجرای پروژه های سنگین کاربرد دارد.

ناودانی آلومینیومی :

این محصول دارای وزن سبکی بوده و مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد. ویژگی های گفته شده و انعطاف پذیری بالای این محصول، آن را برای استفاده در ساخت درب، پنجره و نمای ساختمان مناسب نموده است.

 

 

روش های تولید ناودانی ساختمانی :

در حالت کلی تولید ناودانی ساختمانی به دو روش پرسی و فابریک انجام می شود. در روش پرسی با استفاده از دستگاه های مخصوصی، تمام فرآیند تولید را در انجام می دهند. وجود این دستگاه برای شکل دهی و تولید، لازم و حیاتی است. در روش فابریک نیز برای تولید انواع ناودانی ساختمانی، بدون استفاده از دستگاه های پرس و به صورت مستقیم این محصول را تولید می نمایند.

 

کاربرد ناودانی ساختمانی :

کاربرد ناودانی ساختمانی

سطح مقطع ناودانی به صورت U شکل می باشد. همین عامل باعث شده این محصول برای استفاده در انواع ساختمان های مسکونی، گزینه مناسبی به شمار رود. برخی از مهمترین کاربردهای این محصول در ساختمان سازی عبارتند از:

استفاده در نمای ساختمان

یکی از مهمترین کاربردهای این محصول در نمای ساختمان است. به صورت عمده از انواع ناودانی آلومینیومی در ساخت نمای مدرن استفاده می شود. به هنگام اجرای ناودانی ساختمانی، تمام مراحل خرید و اندازه گیری ابعاد نما، دقت بسیار زیادی را می طلبد. هر چقدر که محصولات مورد استفاده برای نما، مقاومت و کیفیت بالاتری داشته باشد نما نیز مقاوم تر بوده و بر اثر گذشت زمان های طولانی، هیچ تغییری در آن مشاهده نمی شود.

ساخت تیر، ستون و خرپا

استفاده از ناودانی در موارد گفته شده نیز امری بسیار رایج است. حتما در هنگام خرید این محصول از طریق مشورت با فروشنده با آگاهی کامل گزینه مناسب برای هر کدام را انتخاب نمایید‌. به صورت معمول برای انجام اینکار از انواع ناودانی UNP استفاده می شود.

قیمت انواع مختلف ناودانی ساختمانی

قیمت ناودانی برای افرادی که قصد خرید آن را دارند بسیار مهم و اساسی می باشد. در ایران محصولات موجود توسط انواع شرکت های داخلی و خارجی تولید می شود. با توجه به اینکه مواد اولیه برای ساخت، میزان کیفیت، مقاومت و همچنین ظاهر محصولات با یکدیگر متفاوت هستند قیمت آنها نیز با هم فرق می کند. روش تولید این محصول نیز به صورت مستقیم بر قیمت آن تأثیرگذار است. برای مثال قیمت آن هایی که با استفاده از روش پرسی تولید شده است به نسبت سایرین متفاوت می باشد.

خریداران می توانند از طریق ارتباط با فروشندگان به صورت غیر مستقیم و مراجعه حضوری به مراکز عرضه کننده انواع پروفیل و ناودانی، از قیمت مدل های گوناگون آنها آگاه شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *