مش فلزی چیست؟

انواع مش فلزی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از محصولات فولادی پرکاربرد، مش فلزی است که به دلیل ساختار متفاوتی که دارد در ساختمان‌سازی و بخش عمران نقش مهمی را ایفا می‌کند. این محصول با توجه به نوع استفاده ای که دارد در انواع جوشی و غیر جوشی، در ابعاد مختلف ساخته و به فروش می‏رسد. در ادامه کاربرد مش فلزی و نکات مهم برای خرید آن را بیشتر توضیح خواهیم داد.

مش فلزی چیست؟

مش فلزی

مش فلزی که مش جوشی نیز می‌نامند، از لحاظ ظاهری یک توری فلزی مشبک است. آنچه این توری مشبک را تشکیل می‌دهد، میلگردهای فولادی هستند. میلگرد‌ها می‌توانند در نوع ساده یا آجدار باشند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و ایجاد شکل مربع، در سطح وسیع یک توری مشبک را تشکیل می‌دهند.

زمانی که میلگردها به صورت افقی و عمودی بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند، باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشند که از طرق مختلف به یکدیگر متصل و محکم می‌شوند. میلگرد‌های سایز ۶ تا ۱۲ برای تولید مش فلزی بهترین انتخاب هستند. همچنین برای ساخت مش فلزی می‌توان از میلگرد با جنس آلومینیوم، مس، فولاد یا استیل استفاده کرد.

انواع اتصال مش فلزی

مش فلزی

رایج‌ترین نوع مش فلزی که کاربرد گسترده‌تری دارد، مش فولادی جوشی است. ساخت این مش فولادی به این صورت است که میلگرد‌هایی که بر روی یکدیگر به صورت عمودی و افقی قرار می‌گیرند از طریق جوش به یکدیگر متصل می‌شوند. در واقع آنچه باعث می‌شود استحکام مش فلزی افزایش پیدا کند، اتصال میلگردها با روش جوش است.

از دیگر انواع مش فلزی، مش فولادی غیر جوشی است. در این نوع مش فلزی اتصال میلگرد‌های عمودی و افقی به صورت اتصال با سیم مفتولی است. همچنین می‌توان برای ساخت مش فلزی غیر جوشی از میلگرد‌هایی که قطر کمتری دارند استفاده کرد تا این امکان فراهم شود میلگرد‌های افقی و عمودی به یکدیگر بافته شوند. معمولا استحکام مش فلزی غیر جوشی نسبت به جوشی کمتر است.

کاربرد مش فلزی

گرچه مش فلزی در صنایع مختلف کاربرد دارد، اما عمده‌ترین استفاده از این محصول فولادی در پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی است. می‌توان در ساختمان‌سازی بتن را با این توری مشبک مسلح کرد. این موضوع کمک می‌کند تا فونداسیون ساختمان مستحکم‌تر شود. همچنین این توری فلزی کمک می‌کند تا سرعت ساخت و ساز افزایش پیدا کرده، در نتیجه هزینه پروژه کاهش پیدا می‎کند.

با توجه به تنوع در مش فولادی که می‌تواند با میلگرد آجدار یا ساده باشد، همچنین با توجه به ابعاد چشمه‎ها می‌توان کاربردهای زیادی را برای این محصول فولادی در نظر گرفت. از مش فولادی به عنوان زیرساخت و نگهدارنده در بسیاری از فضاها از جمله کارخانه‏ها، ورزشگاه‏ها، فرودگاه‏ها، ساخت سد، سوله، پل و سقف کاذب، همچنین به عنوان حصار و موارد دیگر استفاده می‌شود.

خرید مش فلزی

در خرید مش فلزی مهمترین فاکتور که باید در نظر گرفت، کاربرد آن است. شما باید با توجه به نوع فضا و انتظاری که از مش فولادی دارید، این محصول را با میلگرد‌های ضخیم یا باریک، میلگردهای ساده یا آجدار، مربع‌های کوچک یا بزرگ، انتخاب کنید. در بسیاری از فضاها وزن بسیار مهم است، از این رو باید مش فلزی را با میلگردهای نازک تر خریداری کنید تا وزن کلی ساختمان افزایش پیدا نکند. به طور کلی استحکام و مقاومت یک مش فلزی به ضخامت و کیفیت میلگرد بستگی دارد.

قیمت مش فلزی

همانطور که اشاره شد توری مش فلزی با میلگرد‌ها درست می‌شود، در نتیجه یکی از فاکتورهای اصلی در تعیین قیمت مش فلزی، وزن و متراژ میلگرد است. نکته دیگر ابعاد مربعی است که توسط میلگردها ایجاد می‌شود. اگر در یک متر مربع تعداد مربع‌های کوچک یا چشمه بیشتر باشد به معنای استفاده از میلگرد بیشتر است، که این موضوع قطعا باعث افزایش قیمت خواهد شد. اما اگر قصد دارید هزینه کمتری را پرداخت کنید، باید یک توری مش فلزی با مربع‌های بزرگ‌تر را انتخاب کنید تا استفاده از میلگرد کمتر شود. همچنین استفاده از میلگرد ساده یا آجدار در تعیین قیمت بسیار موثر است. به طور کلی وزن مش فلزی به میلگردها بستگی دارد که می‌تواند از ۲۰ کیلوگرم تا ۲۲۰ کیلوگرم متغیر باشد. باید خاطر نشان کرد با توجه به نوساناتی که در بازار آهن وجود دارد، قیمت میلگرد نیز متغیر است، در نتیجه قیمت توری مش فلزی پایدار و ثابت نخواهد بود.

سخن پایانی

مجموعه آهن آلات ایران در کنار محصولات فولادی، مش فلزی را نیز در وزن و ابعاد مختلف به فروش می‌رساند. مهندسان پروژه‌های عمرانی و فروشندگان خورد محصولات فولادی، می‌توانند مش فلزی را در حجم بالا از سایت آهن آلات ایران خریداری کنند. این مجموعه برای کاهش هزینه‌های خریداران، به صورت لحظه‌ای قیمت انواع آهن آلات را در سایت خود قرار می‌دهد. یکی از مهمترین خدمات این مجموعه فروش به صورت آنلاین است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و بررسی محصولات، در کمترین زمان ممکن خرید خود را با قیمت‌های بسیار مناسب انجام دهید. تحویل سریع، قیمت‌های رقابتی، ارائه فاکتور رسمی و تضمین کیفیت از جمله تعهدات این مجموعه به خریداران محترم است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *