با تولیدکننده‌های عمده صفحه ستون در ایران آشنا شوید

 

ایران به‌دلیل وجود منابع فلزی مانند سنگ آهن، کارخانه‌های زیادی برای تولید مقاطع فولادی و صفحه ستون دارد. به همین علت، ما قصد داریم در این بخش، تولیدکننده‌های صفحه ستون در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

ذوب‌آهن اصفهان 

ذوب‌آهن اصفهان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های صفحه ستون در ایران می‌باشد، که ظرفیت تولید ۲ میلیون تن مقاطع فولادی و صفحه ستون را در سال دارد.

 

کارخانه نورد آریان فولاد 

یکی از تولیدکننده‌های صفحه ستون در ایران شرکت نور آریان فولاد است که بهترین مقاطع فولادی را تولید می‌کند و معروفیت آن برای تولید بهترین و باکیفیت‌ترین صفحه ستون در ایران است. ظرفیت تولید مقاطع فولادی و صفحه ستون در این کارخانه ۱ میلیون تن در سال می‌باشد.

 

فولاد ناب تبریز 

از تولیدکننده‌های صفحه ستون می‌توان به شرکت فولاد ناب تبریز اشاره کرد که با سرمایه‌گذاری دو کشور ایران و ترکیه در سال 13۸۴ در تبریز فعالیت خود را آغاز کرده است. محصولاتی مانند تیرآهن، ناودانی، نبشی، صفحه ستون و دیگر مقاطع فولادی را تولید می‌کند.

 

فولاد ناب تبریز

مجتمع تولیدی فولاد صنعت بناب

از تولیدکننده‌های عمده صفحه ستون در ایران می‌توان به فولاد صنعت بناب یا شاهین بناب اشاره کرد که با مشارکت بانک گردشگری در اواخر سال 13۹۰ تاسیس و همراه با ۴ شرکت دیگر توانست فولاد تبریز را نیز خریداری کرده و محصولاتی مانند میلگرد و صفحه ستون را تولید کند.

 

پروفیل صنعت ماهان 

این مجموعه یکی از تولیدکننده‌های صفحه ستون بوده است که سالانه ۱ میلیون تن مقاطع فولادی از جمله صفحه ستون را در ایران تولید می‌کند.

پروفیل صنعت ماهانجهان فولاد غرب 

از دیگر تولیدکننده‌های صفحه ستون در ایران مجتمع جهان فولاد غرب است که در سال 13۸۷ در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه تاسیس و کار خود را آغاز کرد. این مجموعه مجهز به سیستم نوردهی گرم بوده و توانایی تولید محصولاتی مانند نبشی، ناودانی، تیرآهن و صفحه ستون را با ظرفیت ۳ هزار تن در سال دارد.

 

فولاد خوزستان 

از دیگر تولیدکننده‌های صفحه ستون فولاد خوزستان است که دومین تولیدکننده فولاد خام در ایران، بعد از فولاد مبارکه اصفهان است. کارخانه اصلی با وسعت 8 کیلومتر، در مجاورت شهر اهواز تأسیس شده ‌است و تولید آن شمش، بلوم، بلیت و دیگر مقاطع فولادی و صفحه ستون است.

 

معرفی اجمالی صفحه ستون

صفحه ستون یک رابطه فولادی بین ستون‌های فلزی و پایه‌های بتنی در فونداسیون است. این اتصالات در زیر ستون‌ها برای اعمال بارهای وارد شده به ساختمان به فونداسیون تعبیه می­شوند. اتصالات فولادی معمولاً برای سازه‌های فلزی بسیار مقاوم هستند، این اتصالات باید از ثبات و ساختار بسیار خوبی تشکیل شوند. صفحه ستون نیز به‌عنوان بخش مهمی از ساختار در نظر گرفته می‌شود، زیرا با توزیع فشارهای منتقل‌شده از طریق ستون به بتن، می‌تواند آسیب‌هایی که به پی ساختمان وارد می‌شود را کمتر کرده یا حتی از وارد شدن فشار بیش از حد جلوگیری کند.

 

میزان قیمت صفحه ستون

 

صفحه ستون یکی از اجزای مهم و داخلی ساختمان به حساب می‌آید و آن را مستحکم‌تر می‌کند. به همین علت تمامی مهندسین در اجرای آن تاکید دارند که این طرح فولادی از بهترین سنگ فولاد ساخته شود. قیمت صفحه ستون به اندازه آن بستگی دارد، البته با توجه به آشفتگی بازار ارز نمی‌توان قیمت دقیقی برای صفحه ستون در نظر گرفت.

 

سخن پایانی 

همان‌طور که گفته شد، از کاربردهای مهم صفحه ستون به تقویت استحکام بنا می‌توان اشاره کرد و کارخانه‌های زیادی هستند که تولیدات خود را برای این مقطع فولادی در نظر گرفته اند. شرکت آهن آلات ایران با ارائه خدماتی همچون مشاوره رایگان و قیمتی مناسب‌تر از بازار حضوری، توانسته است امکان خرید بهترین و باکیفیت‌ترین صفحه ستون‌ های ایران را فراهم کند تا خریداران بتوانند رضایت بیشتری نسبت به خرید خود از این فروشگاه داشته و مشتری دائم آن شوند. هدف اصلی کارمندان این شرکت ایجاد رضایت‌مندی خریداران از خرید است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *