بست رادیکالی میلگرد بستر

بست رادیکالی میلگرد بستر چیست و مراحل نصب آن

 

یکی از قطعاتی که در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد بست رادیکالی میلگرد بستر است. با به کار بردن این بست در اتصال دیوارها، تا حدود زیادی از بروز خسارات سنگین ناشی از فرو ریختن دیوارها بر اثر زلزله جلوگیری خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این قطعه فلزی و کاربرد، نحوه نصب، کاربرد و مزایای آن در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بست رادیکالی چیست؟

برای اینکه درک بهتری از بست رادیکالی و کاربرد آن داشته باشیم بهتر است ابتدا آن را بشناسیم و با جنس و شکل ظاهری آن بیشتر آشنا شویم. در واقع بست رادیکالی که به بست ارتجاعی نیز معروف است، یک بست فلزی است که دارای خم خوردگی مخصوص می‌باشد. این خم خوردگی سبب می‌شود دیوار بتواند بدون ترک و ریزش در راستای افقی مقدار کمی جا به جایی داشته باشد. این بست که جنسی فلزی و ضد زنگ دارد با خاصیت ارتجاعی که ایجاد می‌کند مانع از وارد شدن ضربه به دیوار می گردد. بر روی بست رادیکالی نقاطی جهت اتصال به دیوارها با دیگر سازه‌ها توسط پیچ تعبیه شده اند که کار اتصال و نصب را بسیار آسان می‌نمایند.

کاربرد بست رادیکالی میلگرد بستر

به دو شکل صورت می‌گیرد:

  • اتصال دیوار به اجرای سازه های قائم
  • اتصال دو دیوار به یکدیگر است

با استفاده از بست رادیکالی یا بست ارتجاعی دیگر مانند گذشته نیاز به وال پست و هشت گیر نیست و کار بسیار آسان‌تر از قبل پیش خواهد رفت.

بست رادیکالی میلگرد بستر با به وجود آوردن فاصله‌ای در حدود 2 سانتی‌متر بین دیوار و دیگر اعضای سازه‌ای و همچنین اعضای غیر سازه‌ای در ساختمان ها سبب ایجاد شدن اتصالی بسیار نرم شده و از ضربه به دیوارها در هنگام زلزله پیشگیری می‌کند و مانع از تخریب شدن دیوارها می‌گردد.

از این بست‌های فلزی بسیار نازک به عنوان جایگزین میلگرد بستر و برای یکپارچه شدن کامل دیوارها در ساختمان سازی استفاده می شود.

روش اجرای بست رادیکالی

روش اجرای بست رادیکالی در سازه های بتنی

اجرای بست رادیکالی در سازه بتنی به وسیله استفاده از پیچ و رول‌پلاک انجام می‌شود، در این روش بست فلزی توسط پیچ و رول‌پلاک در محل مخصوص خود نصب و محکم می‌شود.

نکته: به هیچ عنوان بست رادیکالی را توسط اتصالاتی مانند میخ که نیاز به ضربه زدن برای اتصال دارند استفاده نکنید، چرا که سبب آسیب رسیدن به سازه خواهد شد.

روش اجرای بست رادیکالی در سازه‌های فلزی

در یک سازه فلزی برخلاف سازه بتنی برای اجرای بست ارتجاعی از پیچ و رول‌پلاک استفاده نخواهد شد بلکه ترجیح بر این است که بست رادیکالی در سازه‌های فلزی توسط جوشکاری بست به فلزات مورد نظر انجام شود.

مزایای استفاده از بست رادیکالی

استفاده از بست رادیکالی نسبت به تجهیزات اتصال قدیمی تر بسیار کاربردی است و از مهندسی ویژه‌ای برخوردار است. این بست‎های ارتجاعی باعث می‌شود که دیوارها و سازه‌های بتنی یا فلزی مقاومت خیلی بیشتری در مقابل حرکت‎های جزیی و یا حرکاتی مانند زمین لرزه از خود نشان دهد. از جمله دیگر مزایای بست رادیکالی میلگرد بستر کاهش درصد زیادی از هزینه‌های ساخت، کوتاه شدن زمان اجرای پروژه ساخت و ساز و همچنین آسان بودن نصب و اجرا و عدم نیاز به تخصص و آموزش حرفه‌ای است.

خرید بست رادیکالی میلگرد بستر

بست رادیکالی میلگرد بستر

برای اطلاعات بیشتر بهتر است بدانید که بست رادیکالی میلگرد بستر باید از جنس فولاد ضد زنگ باشد تا در اثر مرور زمان دچار فرسایش و آسیب نشود. در هنگام خرید بست رادیکالی میلگرد بستر حتما به ضد زنگ بودن آن توجه ویژه داشته باشید.

قیمت بست رادیکالی میلگرد بستر

قیمت بست رادیکالی میلگرد بستر نیز مانند سایر فلزات تحت تاثیر نوسانات بازار قرار دارد، به همین خاطر نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی را برای این بست ارتجاعی در نظر گرفت ولی در حالت کلی به شما توصیه می‌کنیم جهت خرید بست رادیکالی میلگرد بستر با بهترین و مناسب‌ترین قیمت به فروشنده معتبر مراجعه نمایید.

سایت آهن آلات ایران با داشتن قیمت‌های به روز و ارائه محصولات با کیفیت توانسته است به بهترین نحوه ممکن به نیاز مشتریان پاسخ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت بست رادیکالی میلگرد بستر به سایت آهن آلات ایران مراجعه کنید و از طریق مشاوره و راهنمایی بخش فروش، بهترین انتخاب را داشته باشید.

سخن پایانی

برای داشتن سازه‌های بهتر و ایمنی روز افزون ساختمان‌ها، استفاده از قطعاتی مانند بست رادیکالی میلگرد بستر ضروری به نظر می‌رسد، در این مقاله با کاربرد بست رادیکالی و نحوه نصب و خرید آن آشنا شدیم. آهن آلات ایران این بست ها را با بهترین کیفیت در اختیار شما مصرف‌کنندگان گرامی می‌گذارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *