میلگرد مرغوب از کجا بخریم؟

قبل از خرید میلگرد باید بعضی از مسائل را به‌خوبی بدانید تا هنگام مواجه شدن با بعضی از مسائل، دچار مشکل نشوید. میلگرد از محصولات بسیار پرکاربرد است که در صنایع ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. پیچیدگی‌های زیادی برای این محصول وجود دارد که بهتر است، قبل از خرید میلگرد اطلاعات خود را افزایش داده تا دچار مشکل نشوید.

 

راهنمای خرید میلگرد

میلگرد یکی از محصولات فولادی است که سطوح آن دایره شکل بوده و نسبت طول و قطر آن بالا است. ازنظر شکل ظاهری، ساده و آجدار بوده و در بازار داخلی فروش بالایی دارد.

 

استانداردهای تولید و خرید میلگرد

استانداردهای زیادی برای تولید میلگرد وجود دارد که ایران برخی از آن‌ها را در تولید میلگرد، رعایت می‌کند:

All ( GOST5781)_(ISIRI3132)

DIN488آلمان_ JIS G3112  ژاپن_ISIRI2909_1

سایز خرید میلگردسایز خرید میلگرد

معمولاً قطر تولید میلگردها باتوجه به نوع کاربرد، در کشورهای مختلف متفاوت است. اما استاندارد معمول آن بین شش تا ۶۰ میلی‌متر است. درواقع این محصول دارای قطرهایی بین شش تا ۳۲ میلی‌متر است که در بازار به‌راحتی قابل خریداری است. حجم خرید میلگرد با سایز شش تا ۳۲ بسیار زیاد است، زیرا طول آن‌ها ۱۲ متر است. گاهی اوقات قطر میلگردها تا ۱۰ میلی‌متر کاهش‌یافته که به‌صورت کلاف تولید می‌شوند.

 

وزن میلگرد

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید میلگرد باید به آن توجه کنید، وزن آن‌ها است. برخی از خریداران بر این باور هستند که این نوع محصولات تخصصی بوده و برای پی بردن به استانداردهای آن حتماً باید با مشاورهای خاص مشورت کنند. تنها به گفته‌های فروشنده اکتفا نکرده و از محاسبه‌ی وزن میلگرد در خرید غافل نشوید. درواقع وزن میلگرد در ساختمان می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد، زیرا استحکام ساختمان را کاهش یا گاهی افزایش می‌دهد.

انواع خرید میلگرد

میلگرد دارای انواع متفاوتی است که می‌توانید هنگام خرید با آن‌ها آشنا شده و متناسب با نیاز خود آن‌ها را تهیه کنید. میلگرد آجدار، بخش زیادی از صنایع فولاد را به خود اختصاص می‌دهد. این میلگرد مفتولی بوده و حاصل کشش یا نورد شمش فولادی می‌باشد. استفاده از این نوع میلگرد می‌تواند استحکام ساختمان را افزایش داده و تا حدودی درروند ضد زلزله بودن ساختمان کمک زیادی کند

 

کاربرد میلگرد چیست؟

از کاربرد میلگرد می‌توان قرار دادن آن به داخل بتن اشاره کرد. زیرا میلگرد به‌عنوان یک تیر بتنی در ساختمان باعث افزایش استحکام شده و از ریزش سازه‌ها جلوگیری می‌کند. کاربرد میلگرد در سطح فونداسیون و سطح سقف از اصلی‌ترین نقشه پردازی‌های آن در ساختمان است. زیرا میلگردها به سمت بالا کشیده‌شده و میلگرد اصلی و طول ستون به بدنه اصلی فونداسیون متصل شده و باعث استحکام ساختمان می‌شود.

 

قیمت میلگرد

قیمت میلگرد با توجه به نوع، طول و اندازه آن مشخص می‌شود. معمولاً سطح کیفیت و نوع سنگ‌آهن که در تولید میلگرد استفاده شده است، تأثیر مستقیمی بر روی قیمت میلگرد دارد. متأسفانه باوجود آشفتگی بازار ارز نمی‌توان قیمت دقیقی برای این محصول تعیین کرد.

کاربرد میلگرد سخن پایانی 

سایت آهن‌آلات ایران با ارائه بهترین خدمات توانسته است خرید میلگرد را با قیمتی پایین‌تر از سطح بازار ارائه دهد. با ارائه مشاوره رایگان به خریداران رضایت آن‌ها را جلب کرده و درنهایت خریدی با توجه به نیاز آن‌ها را ایجاد کند. خریداران می‌توانند با حذف واسطه‌ها مبلغی پایین‌تر از فروشگاه‌های دیگر را برای خرید میلگرد پرداخت کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *