بررسی قیمت پروفیل سبک و سنگین

تفاوت پروفیل سبک و سنگین در چیست؟

پروفیل از جمله مصالح فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف است. معمولاً از انواع این مصالح در قسمت‌های مختلف ساختمان، ساخت درب و پنجره‌ها و راه‌سازی استفاده می‌شود. این مصالح با توجه به معیارهای مختلفی که برای دسته‌بندی آن در نظر گرفته می‌شود در گروه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال اگر این محصولات را بر اساس نحوه تولید بخواهیم دسته‌بندی کنیم می‌توان آنها را در سه دسته پروفیل‌های نورد سرد، گرم و مرکب تقسیم کرد. بر اساس شکل ظاهری نیز این مصالح به دو گروه پروفیل باز و بسته تقسیم می‌شوند؛ اما دسته‌بندی دیگری نیز وجود دارد که این محصولات را در دو گروه پروفیل سبک و سنگین قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این مصالح، در این مقاله به بررسی تفاوت پروفیل سبک و سنگین خواهیم پرداخت.

 

تفاوت پروفیل سبک و سنگین

 

 

با ما همراه باشید:

پروفیل سبک چیست؟

پروفیل سبک به مقاطع فولادی گفته می‌شود که با استفاده از ورق‌های روغنی و یا ورق‌های تولید شده به روش نورد سرد، ساخته شده‌اند. ضخامت این پروفیل‌ها، کمتر از 1.5 میلی‌متر است و به دلیل ویژگی‌های ساختاری منحصربه‌فردی که دارند می‌توان از آنها در صنایع مختلفی استفاده کرد.

این مقاطع فولادی با توجه به نقش مهمی که در صنایع متعدد دارند از مهم‌ترین انواع پروفیل‌ها به شمار آمده و در صنعت از آنها با نام پروفیل مبلی نیز یاد می‌شود.

پروفیل سنگین چیست؟

پروفیل سنگین نیز از مهم‌ترین مصالحی است که می‌توان از آن هم در صنعت و هم در ساختمان‌سازی استفاده کرد، زیرا این محصول با توجه به محل استفاده از آن در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید شده است. این محصول با استفاده از ورق سیاه و باضخامتی بالاتر از 1.5 میلی‌متر تولید می‌شود و دارای ویژگی‌های خاصی است. ازاین‌رو می‌توان از آن در موارد مختلفی استفاده نمود.

تفاوت میان پروفیل سبک و سنگین در چیست؟

با توجه به تعاریفی که در مورد این دو نوع پروفیل گفته شد به راحتی می‌توان گفت تفاوت پروفیل سبک و سنگین در چیست؟ اما برای این که این تفاوت‌ها برای تمامی مخاطبان، قابل درک باشد، در ادامه مطلب به صورت تخصصی و دسته‌بندی شده، به بررسی تفاوت این مصالح با توجه به ویژگی‌ها، کاربرد، نوع ساخت و … پرداخته شده است.

 

اما گذشته از این تفاوت‌ها، در صورتی که قصد خرید هر کدام از این مقاطع فولادی برای استفاده در صنعت و یا ساختمان‌سازی را داشته باشید توصیه می‌شود این مصالح را از مراکز فروش معتبر تهیه کنید؛ زیرا آنچه باعث می‌شود تا این پروفیل‌ها دارای استحکام کافی بوده و از طول عمر مناسبی برخوردار باشند، استفاده از متریال مرغوب و تولید این محصولات به صورت استاندارد است. ازاین‌رو با مراجعه به مراکز معتبری چون آهن بورس، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته و محصولی با کیفیت عالی دریافت کنید. این مرکز دارای خدماتی چون مشاوره رایگان است و شما را در خرید محصولاتی کارآمد، همراهی خواهد کرد.

تفاوت‌های پروفیل سبک و سنگین از لحاظ نحوه ساخت کدم‌اند؟

از مهم‌ترین موارد تفاوت پروفیل سبک و سنگین، تفاوت آنها از نظر نحوه تولید است. به این صورت که پروفیل‌های سبک با استفاده از ورق‌های روغنی تهیه می‌شود؛ اما پروفیل‌های سنگین را می‌توان با استفاده از ورق سیاه، تهیه کرد.

استفاده از این ورق‌ها باعث می‌شود تا خصوصیات این دو نوع پروفیل با هم تفاوت داشته و کاربران بتوانند از آنها در موارد متفاوتی استفاده کنند.

بررسی تفاوت پروفیل سبک و سنگین از لحاظ ویژگی‌ها

یکی از مهم‌ترین موارد تفاوت مابین این دو نوع پروفیل، به ویژگی‌های آنها برمی‌گردد. در مورد این ویژگی‌ها می‌توان به ضخامت آنها اشاره کرد. ضخامت پروفیل سبک، کمتر از 1.5 میلی‌متر است. این در حالی است که ضخامت پروفیل سنگین بالاتر از این عدد می‌باشد.

از دیگر موارد تفاوت پروفیل سبک و سنگین می‌توان به ویژگی‌های ساختاری آنها اشاره کرد. پروفیل سبک دارای کیفیت عالی بوده، به صورت ظریف و دقیق ساخته می‌شود، فرم پذیری مناسبی دارد و از قابلیت آبکاری برخوردار می‌باشد. وزن پروفیل سبک نیز دارای تنوع بالایی است.

پروفیل سنگین دارای قابلیت جوش‌کاری بالایی بوده و از مقاومت خمشی و پیچشی مناسبی نیز برخوردار است. سطح این محصول نیز در مقایسه با انواع دیگر دارای سختی بالایی خواهد بود. با توجه به این ویژگی‌ها، موارد استفاده و کاربرد این مصالح نیز متفاوت خواهد بود.

تفاوت‌های پروفیل سبک و سنگین – آهن رسان

تفاوت پروفیل سنگین و سبک از لحاظ کاربرد

به سبب تفاوت‌هایی که در ویژگی‌های هر دو نوع پروفیل سبک و سنگین وجود دارد، استفاده از آنها در صنایع مختلفی امکان‌پذیر است. این امر نیز به یکی از موارد تفاوت پروفیل سبک و سنگین تبدیل می‌شود. به این صورت که پروفیل سبک را می‌توان در صنایعی چون دوچرخه‌سازی، اگزوزسازی، تولید انواع لوازم‌خانگی، خودروسازی و تولید صندل و مبلمان، مورد استفاده قرار داد.

اما به تناسب ویژگی‌های منحصربه‌فرد پروفیل سنگین می‌توان از آن هم در صنعت و هم در ساختمان‌سازی استفاده کرد. به همین سبب نیز امروزه استفاده از این نوع پروفیل در صنایعی چون صنعت طراحی و تولید انواع درب و پنجره، تولید شاسی ماشین‌های سنگین و دستگاه‌های بزرگ و کوچک صنعتی، رواج دارد.

بررسی قیمت پروفیل سبک و سنگین

در تعیین قیمت پروفیل سنگین و سبک، عوامل مختلفی چون بهای ارز، تعرفه‌های گمرکی، قیمت جهانی نفت، قیمت آهن‌آلات و … تأثیر مستقیم دارند؛ اما گذشته از این موارد، قیمت پروفیل سبک و قیمت انواع سنگین این محصولات با هم تفاوت فاحشی دارد. به این صورت که اگر بخواهیم قیمت آنها را در واحد وزن بررسی کنیم باید به این موضوع اشاره کرد که قیمت انواع پروفیل‌های سبک، بیشتر از انواع سنگین آنها است.

این در حالی است که اگر قیمت این محصولات بر اساس واحد طولی مورد بررسی قرار گیرد مشخص خواهد شد که قیمت پروفیل‌های سنگین، بیشتر از انواع سبک آنها می‌باشد. به همین سبب نیز قیمت آنها را می‌توان جزو تفاوت انواع پروفیل سبک و سنگین دانست.

 

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تفاوت پروفیل سبک و سنگین پرداخته شد. این محصولات به تناسب نحوه تولید و استفاده از متریال متفاوت در تهیه آنها، دارای تفاوت‌های اساسی با هم بوده و به همین سبب نیز کاربرد آنها در صنایع متعددی، امکان‌پذیر است. شما می‌توانید برای خرید هر کدام از این محصولات، به سایت فروشگاه اینترنتی آهن بورس مراجعه کنید. این مرکز، ارائه کننده انواع مقاطع فولادی با کیفیت بالا است.

 

شما با ورود به سایت این مجموعه می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان این مرکز استفاده کنید. کارشناسان این مرکز، شما را در انتخاب بهترین نوع پروفیل یاری خواهند کرد. به این ترتیب می‌توانید حجم مورد نیاز از این محصولات را سفارش داده و در موعد مقرر در محل مورد نظر تحویل بگیرید. در این مرکز، وزن پروفیل سبک و سنگین با تنوع بالایی عرضه می‌شود. ازاین‌رو در خرید هر کدام از آنها با محدودیتی روبرو نخواهید شد. قیمت پروفیل سنگین و سبک نیز در آهن بورس در مقایسه با بازار، مقرون به‌صرفه‌تر بوده و ارزش خرید بالایی دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *