تیرآهن در چه کارخانه هایی تولید می‌شود؟

 

ایران جزء آن دسته از کشورهایی است که معادن سنگ آهن زیادی دارد. به همین دلیل کارخانه های زیادی وجود دارد که به تولید تیر‌آهن نیمه آماده مشغول هستند. کیفیت تولیدات داخلی تیرآهن بسیار بالا بوده و با تمام مشکلاتی که بر سر راه تولید کنندگان قرار دارد، باز هم محصولات خود را با کیفیت بالا به دست مصرف کنندگان می‌رسانند.

انواع کارخانه های تولید تیر‌آهن

 

انواع کارخانه های تیراهن

 

کارخانه‌های زیادی در ایران مشغول تولید تیر‌آهن هستند. این کارخانه ها با استفاده از معادن سنگ آهن بهترین نوع مقاطع فولادی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند. از جمله این کارخانه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ذوبآهن اصفهان

این کارخانه بزرگ‌ترین مرکز تولید تیر‌آهن، مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی در ایران است. ذوب آهن اصفهان هر سال بالغ بر ۲.۸ میلیون تن مقاطع فولادی نظیر تیرآهن، میلگرد، نبشی، چهارگوش را تولید و به بازار مصرفی می‌رساند.

محصولات تیرآهن کارخانه اصفهان عبارتند از:

تیرآهن ۱۲ و تیر‌آهن ۱۴ ذوب

تیرآهن ‌۱۶ و تیرآهن ۱۸ ذوب

تیرآهن۲۰ و تیرآهن ۲۲ ذوب

تیرآهن ۲۳ و تیرآهن ۲۷ ذوب

تیرآهن ۳۰ ذوب

  • کارخانه نور آریان فولاد

یکی از کارخانه های تولید تیر‌آهن، نور آریان فولاد است. این کارخانه با استفاده از بهترین نوع سنگ آهن اقدام به تولید تیرآهن با کیفیت کرده و توانسته است رتبه دوم ایران را در صنعت تولید مقاطع فولادی خصوصی  به دست آورد. محصولات تولیدی این کارخانه شامل: تیرآهن، نبشی، میلگرد، ناودانی و ریل است.

محصولات تیرآهن کارخانه نور آریان فولاد عبارتند از:

تیرآهن ۱۶ ذوب و ۱۸ ذوب

تیرآهن ۲۰ ذوب و ۲۲ ذوب

تیرآهن ۲۴ ذوب و ۲۷ ذوب

  • کارخانه فولاد ناب تبریز

یکی از کارخانه های تولید تیرآهن، کارخانه فولاد ناب تبریز است. این کارخانه با سرمایه گذاری کشور ترکیه و ایران تاسیس شده است که محصولاتی مانند، تیرآهن، نبشی، میلگرد، ناودانی را تولید می‌کند.

محصولات تولید تیرآهن کارخانه فولاد ناب تبریز عبارتند از:

تیرآهن ۱۴، تیرآهن ۱۶، تیرآهن ۱۸ ذوب

  • مجتمع تولیدی فولاد صنعت بناب

از کارخانه های تولید تیرآهن می توان به مجتمع شاهین بناب اشاره کرد، این مرکز با مشارکت بانک گردشگری در سال۱۳۹۰ تاسیس و محصولات تولیدی آن میلگرد و تیرآهن است. محصولات تولید تیرآهن این مجتمع عبارتند از:

تیرآهن ۱۴، تیرآهن ۱۶، تیرآهن ۱۸ ذوب

  • جهان فولاد غرب

یکی دیگر از کارخانه های تولید تیرآهن، جهان فولاد غرب نام دارد. این مرکز با بهره گیری از سیستم نورد گرم توانسته است سالانه ۳۰۰ هزار تن تیرآهن و محصولات میلگرد تولید کند.

  • فولاد خوزستان

از کارخانه های تولید تیرآهن می‌توان به فولاد خوزستان اشاره کرد. این کارخانه مقام دوم را در تولید فولاد خام دارد. محصولات تولیدی آن تیرآهن، نبشی، شمش بلوم بیلت و اسلب است.

محصولات تولید تیرآهن این کارخانه عبارتند از:

تیرآهن ۱۶، ۱۸، ۲۰ ذوب

 

  • کارخانه فولاد البرز ایرانیان فایکو

این شرکت دارای دو خط تولید تیرآهن و محصولات مقاطع فولادی است که سالانه ۷۵۰ هزار تن محصول را وارد بازار مصرفی می‌کند. تولیدات تیرآهن این کارخانه عبارتند از:

تیرآهن IPE  و تیرآهن IPN

  • کارخانه پروفایل صنعت ماهان

یکی از کارخانه های تولید تیرآهن، پروفایل صنعت ماهان است که در سال ۱۳۸۹ در جاده تهران خاوران تاسیس شده است. تولیدات تیرآهن آن شامل:

تیرآهن ۱۶ ،۱۸ ،۲۰ ذوب

قیمت تیرآهن

قیمت تیرآهن

ایران توانسته است در زمینه تولید محصولات فولادی و تیرآهن به خودکفایی برسد. به همین علت کارخانه هایی زیادی هستند که اقدام به تولید داخلی کرده اند، اما با تمام این مسائل، وجود تورم این بازار را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. با افزایش قیمت ارز، بازار فولاد نیز آشفته و شاهد افزایش قیمت تیرآهن و مقاطع فولادی خواهیم بود، با این وجود نمی توان قیمت واحدی را برای تیرآهن به طور ثابت در نظر گرفت.

سخن پایانی

شرکت آهن آلات ایران توانسته است با حذف واسطه ها محصولات فولادی و آهنی خود را کمتر از قیمت بازار ارائه دهد. شما خریداران محترم می‌توانید با خرید از سایت، علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، قیمتی پایین تر از بازارهای حضوری را پرداخت کنید. رضایت مشتری هدف اصلی این شرکت است و کارکنان این مجموعه تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان به کار می گیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *