معرفی ورق آجدار دست دوم

خرید ورق آجدار دست دوم

ورق آجدار دست دوم ورقی فولادی است، که سطح شفافی ندارد. این ورق دارای کاربردهای مختلفی است، و می‌توان از آن در زمینه‌های مختلفی استفاده کرد. این ورق از اجناس مختلفی چون آلومینیوم، فولاد و فولاد ضد زنگ ساخته می شود. در ادامه مطالب بیشتری درباره خرید ورق آجدار دست دوم بیان خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی ورق آجدار دست دوم

 

ورق آجدار ورقی با سطح زبر است. به این ورق آجدار، ورق‌های شطرنجی، ورق‌های کف سازی و ورق‌های برجسته نیز گفته می‌شود. در یک سمت ورق‌های آجدار دست دوم، اشکال مختلفی چون: شکل بادامی، لوزی، قطره‌‌ای، عدسی، شطرنجی، الماس و دیگر اشکال به صورت برجسته، قرار می‌گیرد. این نکته را مد نظر بگیرید که استحکام ورق آجدار دست دوم با نو آن زیاد فرق ندارد. به همین دلیل است که می‌توان از این ورق استفاده‌های بسیار زیادی کرد.

انواع ورق آجدار دست دوم

انواع ورق آجدار دست دوم

همان طور که بیان کردیم: ورق‌های آجدار دست دوم دارای جنس‎ها و انواع برآمدگی‌های مختلف هستند. بنابراین اگر شما تمایل به خرید ورق دست دوم دارید، بهتر است با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید خریدتان را مطابق نیاز و کاربردی که دارد، انجام دهید. به طور کلی انواع مختلف این ورق‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • ورق آجدار شطرنجی
  • ورق آجدار برجسته
  • ورق‌های کف سازی
  • ورق آجدار گل بادامی

کاربرد ورق آجدار دست دوم

کاربرد ورق آجدار دست دوم به قدری زیاد است که سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ هزار تن از این ورق تولید و برای استفاده به کارخانه‌ها و صنایع مختلف عرضه می‌شود. اصولا از ورق آجدار دست دوم، در نقاطی که دارای سطح شیب دار هستند، استفاده می‌گردد. اما مهم‌ترین کاربرد ورق آجدار دست دوم، پیشگیری از سایش، لغزندگی و فرسودگی در ساختمان‌های مسکونی و صنعتی است. زیرا برجستگی‌هایی که بر روی این ورق‌ها وجود دارد، می‌تواند اصطکاک را تا حد زیادی کاهش دهد. در نتیجه موجب عدم لغزش و ساییدگی در محیط‌های مختلف می‌شود.

در مناطقی که بارندگی زیاد است، خرید ورق آجدار با شکل بادامی طرفداران بسیار زیادی دارد. زیرا آب درون حفره‌های موجود در این ورق‌ها جمع می‌شود. می‌توان گفت: کاربرد ورق آجدار دست دوم مانند برخی از کاربرد‌های این ورق شامل موارد زیر می‌شود:

  • کف کامیون‌ها و وانت بارها
  • ساخت پوشش آلاچیق‌ها
  • در نقاط نزدیک پرتگاه، اغلب از این ورق‌ها استفاده می‌شود. زیرا از لغزش افراد و اشیا پیشگیری می‌کند.
  • قالب بندی بتن، سقف‌ها و بتن‌ها
  • کف اتوبوس‌های بین شهری
  • در مکان‌های پرتردد مثل پاساژ‌ها و مراکز خرید و…. زیرا این مناطق با مشکل خراب شدن کف پوش مواجه هستند. به کارگیری ورق آجدار به عنوان کفپوش و دیوار پوش می‌تواند مانع فرسایش کف و دیوار‌ها گردد.
  • کف زمین‌های در حال ساخت و ساز و یا راه سازی
  • راهروها، پله‌های اضطراری، آسانسورها و نردبان‌ها

مشخصات ورق آجد ار دست دوم

معمولا ورق‌های آجدار دست دوم به صورت شیت شده، عرضه می‌گردد. اما در برخی موارد آن را به صورت رول فرم نیز عرضه می‌کنند. این ورق انعطاف بسیار خوبی دارد. همان طور که بیان کردیم: امروزه کاربرد این ورق‌ها بسیار زیاد است به گونه‌‌ای که امروزه کاربرد ورق آجدار دست دوم به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است. از ویژگی‌های خوب ورق آجدار دست دوم این می‌باشد که در صورت بروز آلودگی بر روی سطوح این ورق، می‌توان آن را به راحتی تمیز کرد. با توجه به جدول زیر شما می‌توانید مشخصات استاندارد وزنی ورق آجدار را مشاهده کنید:

ردیف عرض (mm) طول (mm) ضخامت(mm) وزن (kg)
1 1000 2000 1 24
2 1000 2000 2 32
3 1000 2000 3 48
4 1500 6000 6 432
5 1500 6000 8 567
6 1500 6000 10 720

ضخامت ورق آجدار دست دوم

معمولا این ورق معمولا در ضخامت‌های 1.5 میلی متر تا ۱۰ میلی متر، و با ابعاد ۱*۲ متر و 1.5 *۶ متر و ۲*۶ متر، تولید می‌شود. به دلیل این که این ورق‌ها را با ضخامت کم عرضه می‌کنند، به راحتی می‌توان آن‌ها را شکل داد در نتیجه خم کردن ورق آجدار دست دوم کار دشواری نیست.

مزایای استفاده از ورق‌های اجدار دست دوم

از مهم‌ترین مزایای استفاده از این ورق‌های آجدار موارد زیر هستند:

  • ورق‌های آجدار دارای خاصیت جوش پذیری بالایی هستند.
  • وزن کمی دارند و به راحتی حمل می‌شوند.
  • مقاومت بالایی دارند، به همین دلیل در وانت بار‌ها و کشتی‌ها کاربرد دارند.

قیمت ورق آجدار دست دوم

شما برای خرید ورق آجدار دست دوم باید، اطلاعاتی درباره عوامل تاثیرگذار در قیمت این ورق آشنا باشید. همان طور که پیش‌تر بیان کردیم، ورق‌های آجدار دست دوم از جنس آلومینیوم یا استنلس استیل است. طبیعی است، که استنلس استیل از سایر اجناس قیمت بالاتری دارد. قیمت ورق آجدار دست دوم نسبت به سایر ورق‌های آجدار نو کمتر است. در قیمت ورق آجدار دست دوم عوامل متعددی دخیل است، که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ضخامت ورق آجدار دست دوم: ضخامت ورق‌های آجدار دست دوم یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت این ورق‌ها است. به طور کلی هر چه ضخامت این ورق‌ها بالاتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. اما ورق‌های ضخیم دارای کاربرد‌های متفاوت‌تری نسبت به ورق‌های نازک هستند.
  • آج این ورق‌ها نیز می‌تواند در قیمت آن‌ها تاثیر بگذارد. شما می‌توانید برای خرید ورق آجدار دست دوم و نو به سایت آهن آلات مراجعه کنید.

قیمت ورق آجدار دست دوم

نتیجه گیری

همان طور که اشاره کردیم ورق آجدار دست دوم دارای انواع مختلف است و با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. آهن آلات ایران با حذف واسطه‌ها و دلال‌های واسطه گر توانسته انواع آهن آلات را با قیمت‌های مناسب و زیر قیمت بازار به مشتریان خود ارائه دهد. آهن آلات ایران به عنوان بزرگترین مرکز فروش آهن آلات در بازار آهن تهران به فروش عمده انواع انواع ورق‌های آهنی، تیر قوطی پروفیل آهن، سیم مفتول و… می‌پردازد. شما می‌توانید برای خرید ورق آجدار دست دوم و دیگر محصولات آن، از این مجموعه بزرگ، با کارشناسان آن ارتباط برقرار کرده و مشاوره آن‌ها پیش از خرید بهره مند شده، و خریدی ایده آل را با قیمت مناسب را تجربه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *