قیمت صفحه ستون به چه چیزهایی بستگی دارد؟

 

یکی از صنایعی که از مصنوعات فولادی در آن به وفور استفاده می‌شود، صنعت ساختمان‌سازی است. یکی از این مصنوعات، صفحه ستون یا به بیس پلیت‌ها هستند که نقش اساسی در اجرای پروژه‌های ساخت‌وساز دارند. برای آشنایی بیشتر با این محصولات و عوامل مؤثر بر قیمت صفحه ستون، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

صفحه ‌ستون چیست؟

 

صفحه ستون، نوعی صفحه فولادی است که در فونداسیون‌های فولادی به کار می‌رود. این محصول وظیفه دارد مابین ستون و بتن قرار گرفته و اتصال آنها را به‌صورت مؤثر برقرار کند. به‌این‌ترتیب شاهد این موضوع خواهید بود که فشار وارده بر بتن از سوی ستون، به‌صورت یکنواخت پخش خواهد شد. در اثر این امر، مقاومت سازه به‌صورت چشم‌گیری افزایش پیدا می­کند. با توجه به نقش این مصالح در مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، همواره توصیه می‌شود خرید صفحه ستون را از مراکز معتبری انجام دهید. به‌این‌ترتیب می‌توانید هم از کیفیت آن مطمئن باشید و هم این مصالح را با قیمت مقرون به صرفه‌ای خریداری نمایید.

یکی از این مراکز، سایت بازار آهن‌آلات ایران است. در صورت خرید از این مجموعه، نیازی نیست به‌صورت حضوری به این بازار مراجعه کنید. به راحتی می‌توانید از محصولات آن دیدن کرده و بار خود را با تناژهای مختلف، سفارش دهید.

 

عوامل مؤثر بر قیمت صفحه ستون

در بازار، صفحه ستون با کیفیت‌ها و ابعاد و ضخامت‌های مختلفی به فروش می‌رسد. البته لازم به ذکر است که به بیس پلیت دارای انواع مختلفی است و ویژگی‌های هر کدام از آنها با هم متفاوت بوده و کاربری‌های متنوعی دارند. همین ویژگی‌ها باعث شده تا قیمت این محصولات نیز با هم تفاوت داشته باشد. چنانچه به دنبال خرید این محصولات هستید می‌توانید با مطالعه ادامه این مطلب، از ویژگی‌های بیس پلیت و تأثیر آن بر قیمت آنها مطلع شوید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با قیمت مناسب، آن را خریداری کنید.

 

ابعاد صفحه ستون

ابعاد صفحه ستون

یکی از ویژگی‌هایی که باعث تفاوت در قیمت صفحه ستون شده است، ابعاد آن است. در حالت عادی، ابعاد این محصول چیزی معادل 30*30 است؛ اما این ابعاد، ثابت نیستند، زیرا با توجه به مقاومت فولادی که در ساخت آن به‌کاررفته است ممکن است این مصالح را با ابعاد مختلفی تولید کنند. در ضمن ضخامت این محصولات نیز متغیر است. هر چه ضخامت آن بیشتر بوده و صفحه ستون دارای عرض بیشتری باشد، باعث انتقال کمتر فشار به فونداسیون شده و طول عمر سازه را افزایش می‌دهد. ازاین‌رو می‌توان گفت قیمت این محصولات در مقایسه با انواع دیگر، کمی بالاتر خواهد بود.

 

وزن صفحه ستون

 

ارزان‌ترین قیمت صفحه ستون مربوط به آن دسته از به بیس پلیت‌هایی است که دارای وزن کمتری هستند. به‌صورت کلی، قیمت مصالحی که با استفاده از فولاد تهیه می‌شوند بر اساس وزن آنها تعیین می‌گردد. ازاین‌رو صفحه ستون‌هایی که دارای وزن بیشتری هستند، قیمت بالاتری نیز دارند. شما با خرید از مراکز شناخته شده، می‌توانید صفحه ستونی با کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب، خریداری کنید. زیرا در این مراکز، خبری از واسطه‌ها وجود ندارد تا قیمت‌ها به‌صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا کنند.

 

انواع صفحه ستون

صفحه ستون دارای انواع مختلفی است. این مدل‌ها بر اساس نوع نصبشان با هم فرق دارند و به همین سبب هم مشخصات ظاهری آنها با هم متفاوت است. بیس پلیت با اتصال گیردار و مفصلی، دو نوع این مصالح هستند. شما باید در خرید صفحه ستون به این موضوع توجه کنید که به کدام‌یک از این مدل‌ها را نیاز دارید. سپس بر اساس نیاز خود، اقدام به خرید کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به عدم اطلاع دقیق برخی مشتریان در زمینه محصولات فولادی و آهن‌آلات، برخی از فروشندگان اقدام به گران‌فروشی محصولاتی با کیفیت پایین می‌کنند. به همین سبب هم متخصصان این حوزه توصیه می‌کنند با خرید از انبارها و مراکز فروش معتبر، خرید به‌صرفه و مطمئنی داشته باشید. بازار آهن‌آلات ایران یکی از مراکز نام‌آشنا و دارای سابقه درخشان در حوزه خریدوفروش انواع آهن‌آلات است. این مرکز با حذف واسطه‌ها و تولید و فروش محصولاتی با کیفیت بالا، این مصالح را با ارزان‌ترین قیمت صفحه ستون، به مشتریان ارائه می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *