آهن آلات به قیمت کارخانه

قیمت پروفیل سبک شادآباد

اگر مایلید درباره قیمت پروفیل سبک شادآباد اطلاعات کاملی را بدست آورید تا انتهای مقاله ما را دنبال کنید.

پروفیل سبک (مبلی)

تکه فولادی که در کل طول محصول دارای پوششی یکسانی است پروفیل سبک می گویند که از ورق های روغنی و یا نورد سرد بدست می آید. سازندگان جهت تولید پروفیل سبک از ضخامت (0.7- 1.5 mm) استفاده می کنند.

درمجموع این مقاطع فولادی بوسیله سطح محل قطع شان قابل شناسایی هستند. این پروفیل ها در ابعاد متعددی تولید میشوند که از ضخامت های ناهمگونی تشکیل شده اند. میتوان بیان کرد که در صنایعی که کمترین ضخامت را برای تولید پروفیل های خود در نظر می گیرند، نوع سبک آن را جهت بهره مندی مفید از مقطع بکار می برند.

 

پروفیل چیست

لازم به توضیح است که سطح مقطع فوق به صورت دایره ی، چهار گوش، سه گوش و یا ترکیبی است که این عامل میتواند برروی قیمت پروفیل سبک شادآباد تاثیرگذار باشد. سطح مقطع مربع، مستطیلی و یا قوطی سبک از رایج ترین پروفیل های سبک شناخته میشود که در موارد متعدد قابل استفاده است.

 

از مشخصه های متعددی این پروفیل مبلی را میتوان به قابلیت آبکاری، تنوع وزنی بسیار و همچنین فرم پذیری فوق العاده آن اشاره کرد که این امر سبب گردیده در ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی، تولید مبلمان اداری و صنعت خودروسازی بسیار کاربردی باشد.

کاربرد پروفیل سبک

از دیگر مواردی که میتواند برروی قیمت پروفیل سبک شادآباد تاثیرگذار باشد کاربردهای متعدد پروفیل مبلی است که در صنایع متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربرد مقاطع فولادی فوق میتوان به:

  1. تولید مبلمان خانگی و اداری 2) ساخت دوچرخه 3) تهیه مبلمان شهری و تجهیزات 4) تولید لوازم صنایع هوایی اشاره کرد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت پروفیل سبک شادآباد

یکی دیگر از محصولاتی که تحت تاثیر نوسانات ارزی و نرخ دلار تغییر می یابد قیمت پروفیل سبک است. همانطور که مشاهده می کنید نرخ دلار در سالهای اخیر به شکل جهشی با روند صعودی همراه بوده است و همین عامل سبب گردیده تا برروی قیمت پروفیل سبک شادآباد هم موثر باشد.

 

پروفیل هم مانند سایر صنایع متعدد به مقدار قابل توجهی از این موضوع نیز تبعیت می کنند، یا به بیان دیگر افزایش ارز و نرخ دلار رابطه مستقیمی برروی قیمت پروفیل به همراه دارد. با بالارفتن قیمت این مقطع فولادی درخواست آن هم در بازار به مراتب تقلیل می یابد که این موضوع میتواند بیانگر رابطه مستقیم میان عرضه و تقاضا باشد.

 

بررسی قیمت پروفیل سبک و سنگین

 

در پی تقلیل درخواست عرضه مصرف این قطعه فولادی بسیار کاربردی نیز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. به طور معمول قیمت پروفیل سبک نسبت به نوع سنگین آن بیشتر است و این مورد دلیل اصلی بالا بودن قیمت پروفیل سبک شادآباد است اما بایستی خاطر نشان شویم که به دلیل بالا بودن وزن پروفیل سنگین شما بایستی هزینه بیشتری را جهت سنگین بودن این قطعه فولادی پرداخت کنید.

 

پارامترهای مهمی من جمله روابط سیاسی میان کشورها، تصمیمات سیاسی کشور، هزینه حمل و نقل، رشد اقتصادی، قیمت جهانی طلا و یا نفت و سایر عوامل دیگر تنها بخشی از مواردی است که میتواند برروی قیمت پروفیل سبک شادآباد تاثیرگذار باشد. اما در بازار ایران اضافه بر موارد نامبرده کیفیت محصول، کارخانه تولیدی، وزن و اشخاص واسطه گر و یا میانجی هم در قیمت پروفیل سبک تاثیرگذار هستند.

 

در ادامه قیمت پروفیل سبک شادآباد لازم است خاطر نشان شویم که:

همانطور که متذکر شدیم وزن این مقاطع فولادی مهمترین عامل در قیمت پایانی است. البته موارد متعدد دیگری نظیر قیمت جهانی ورق های نورد سرد، هزینه گمرگ و غیره میتواند برروی قیمت نهایی قیمت پروفیل سبک تاثیرگذار باشد. به هر میزان که قطر لوله ها و همچنین ضخامت این پروفیل ها بیشتر باشد، قیمت نهایی محصول کاربردی فوق هم به مراتب افزایش می یابد.

انواع-پروفیل-سبک-و-سنگین

 

لازم به توضیح است که از دیگر پارامترهای تاثیرگذار در قیمت نهایی پروفیل های سبک به کارخانه تولید کننده آن بستگی دارد. بطور معمول کلیه کارخانجات تولیدی پروفیل های سنگین از این قابلیت برخوردارند که نوع سبک این محصول را نیز تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. ممکن است با توجه به درخواست بازار تولیدکنندگان محصولات فوق، تغییراتی در خط تولیدی خود ایجاد کنند. البته بایستی به این موضوع توجه داشته باشید که پروفیل های سنگین و یا سبک از نظر کاربرد، شیوه تولید و یا ضخامت با یکدیگر مغایر باشند.

انواع پروفیل

در حالت کلی محصولات فوق به دو دسته، بسته که شامل قوطی و لوله میباشند و دارای کاربردهای محدودتری هستند و پروفیل باز که مشتمل بر ناودانی، تسمه، تیرآهن، میلگرد و نبشی است و در صنعت ساختمان سازی کاربردهای فراوانی را به همراه دارد طبقه بندی میشوند. دقت داشته باشید که اندازه و سایز پروفیل های باز به محل مورد استفاده آنها بستگی دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با پروفیل سبک یا مبلی، انواع آن، کاربردهای مختلف و از همه مهمتر عوامل تاثیرگذار در قیمت پروفیل سبک شاداباد بیشتر آشنا کنیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *