معرفی ورق رنگی

ورق رنگی، یک ورق گالوانیزه است که در صنایع لوازم‌خانگی، حمل‌ونقل و ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. یکی از بیشترین مصارف این ورق‌های رنگی، ساخت شیروانی برای مناطقی است که میزان بارندگی در آنها زیاد است. ورق رنگی درواقع زیرمجموعه محصولات فولادی است و مهم‌ترین هدف تولید آن، استفاده در مواردی است که نیاز به شکل‌دهی و فرم دهی دارند. نکته مهم در تولید این ورق‌ها، دقت در میزان ضخامت ورق‌های گالوانیزه است. هرچه ضخامت آن‌ها بیشتر باشد باعث می‌شود تا فرایند شکل‌دهی کمی دچار مشکل شود. پس دامنه ضخامت ورق‌های گالوانیزه نباید از 0.2 تا 0.7 میلی‌متر تجاوز کند.

با پیشرفت روزافزون علم، تولید ورق‌های رنگی به‌صورت کاملاً انبوه انجام شده و رنگ‌آمیزی آن هم مکانیزه است. در تولید ورق‌های رنگی ابتدا آنها به‌صورت اتوماتیک ساخته شده و سپس برای رنگ‌آمیزی در خط تولید قرار داده می‌شوند.

کارخانه فولاد اصفهان با همکاری شرکت‌های تولید لوازم‌خانگی اولین ورق‌های رنگی در ایران را ساخته‌اند. افزایش سرعت تولید و بالا رفتن میزان کیفیت آنها باعث شد که میزان تقاضای این ورق بالا رفته و در صنایع خودروسازی نیز از آن استفاده کنند. کارخانه‌های دیگری مانند هفت الماس قزوین، فولاد بهمن فولادشهر، کارخانه نورد و لوله سمنان از دیگر تولیدکنندگان این محصول هستند.

 

انواع ورق رنگی

انواع ورق رنگی

همان‌طور که می‌دانید ورق‌های رنگی به چند دسته ازنظر شکل ظاهری و کاربرد تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • ورق رنگی طرح سفال پالرمو:

این ورق رنگی یکی از انواع ورق رنگی می‌باشد که با ضخامت 5/0 میلی‌متر و با دیگر ضخامت‌ها نیز تولید می‌شود. عرض ورق‌های تولید شده، ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتیمتر است. طول این ورق می‌تواند بر اساس درخواست سفارش‌دهنده متغیر باشد. موارد استفاده این ورق رنگی در پوشش ساختمان‌ها و ویلاها است. از مزایای آن می‌توان اشاره داشت به:

  1. نصب سریع
  2. زیبایی بصری بالا و قیمت مناسب نسبت به دیگر محصولات
  3. داشتن وزنی سبک و مقاومت در برابر زلزله
  4. مقاومت بالا در برابر انواع شرایط آب و هوایی
  • ورق رنگی طرح ژنوا:

یکی دیگر از انواع ورق رنگی، طرح ژنوا است. ضخامت این ورق رنگی 5/0 میلی‌متر است و می‌تواند با دیگر ضخامت‌ها نیز تولید شود. عرض این ورق بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتیمتر بوده و طول آن بنا به درخواست مشتری قابلیت تغییر دارد. موارد استفاده آن برای پوشش ساختمان‌ها و ویلاها است. از مزایای آن می‌توان اشاره داشت به:

  1. نصب راحت و آسان
  2. زیبایی بصری بالا نسبت به دیگر محصولات مشابه
  3. دارای وزنی سبک و مقاوم در برابر زلزله
  4. مقاوم با انواع شرایط آب و هوایی
  5. عدم شکستگی به‌مرورزمان
  • ورق رنگی طرح شادولاین

ضخامت این ورق رنگی بنا به درخواست مشتری، کاملاً متغیر است. عرض آن بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی‌متر بوده و طول آن نیز با توجه به بنا سفارش داده می‌شود. برای انواع پوشش دیوار، سقف و سوله کاربرد دارد. از مزایای آن می‌توان اشاره داشت به:

  1. نصب راحت و سریع
  2. زیبایی و قیمت مناسب نسبت به دیگر محصولات مشابه
  3. عدم‌تغییر رنگ در مقابل شرایط جوی متفاوت
  4. مقاومت بالا در برابر رطوبت
  5. یکپارچگی و عدم شکستگی
  • ورق طرح ذوزنقه

ضخامت و طول این ورق رنگی بنا به درخواست مشتری قابلیت تغییر دارد و عرض آن بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتیمتر است. برای پوشش سقف و دیوار کاربرد دارد. از مزایای آن می‌توان اشاره داشت به:

  1. نصب سریع
  2. زیبایی و مقاومت بالا و عدم شکستگی به‌مرورزمان
  3. دارای وزن سبک و ایمن در برابر زلزله
  4. عدم‌تغییر رنگ و سازگاری با انواع شرایط جوی
  5. مقاوم در برابر رطوبت

کاربرد ورق رنگی چیست؟

کاربرد ورق رنگی چیست؟

کاربرد ورق رنگی در صنایع مختلف مانند ساختمان‌سازی، صنایع خودروسازی، لوازم‌خانگی، صنایع فلزی و حمل نقل است. مهم‌ترین کاربرد ورق رنگی عبارت‌اند از:

  • انواع سقف و بدنه، کارگاه‌ها، سوله‌ها، نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها
  • بدنه یخچال‌ها، آبگرمکن، اجاق‌گاز، ماکروفر، ماشین لباسشویی
  • کابینت‌ها، تجهیزات فلزی، تجهیزات اداری، انواع پارتیشن‌ها، بدنه رایانه‌ها و لپ‌تاپ
  • ساخت کانتینر، ساخت ماشین سنگین، اتاقک خودرو

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید ورق رنگی انواع بسیار متنوعی دارد و کاربرد آن نیز بسیار زیاد است. برای خرید ورق رنگی باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد تا بتوان کیفیتی خوب از آن را خریداری نمود. فروشگاه آهن‌آلات ایران یکی از مراکز معتبری است که انواع صنایع فلزی را تولید کرده و توانسته با سابقه طولانی در خریدوفروش آهن‌آلات، اعتماد مشتریان را جلب کرده و خریدی مطمئن را برای تمامی آنها به وجود آورد. تمامی کارکنان این فروشگاه مشاوره‌های بسیار کارآمدی را هنگام خرید به مشتریان می‌دهند تا بتوانند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *