انواع پروفیل ساختمانی

معرفی پر مصرف‌ترین پروفیل‌های ساختمانی

پروفیل‌ها به دلیل شکل ظاهری که دارند، برای مصارف مختلف در جهت افزایش استحکام کششی ساختمان و کاهش وزن کلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا پروفیل‌ها را از ورق‌های فولادی گالوانیزه و ورق‌های سیاه تولید می‌کنند. پروفیل‌ها این محصولات فولادی توخالی، به طور کلی در دو گروه پروفیل‌های ساختمانی و پروفیل‌های صنعتی تولید می‌شوند که در ادامه به معرفی پرمصرف‌ترین پروفیل‌های ساختمانی می‌پردازیم.

آشنایی با انواع پروفیل‌های ساختمانی

برای مشاهده قیمت لحظه ای پروفیل اینجا کلیک کنید

پروفیل نورد سرد و نورد گرم

پروفیل‌های ساختمانی از نظر روش تولید نیز متفاوت هستند، از پرمصرف‌ترین پروفیل‌های ساختمانی می‌توان به پروفیل نورد سرد اشاره کرد که با دمای معمولی تولید می‌شوند. پروفیل‌های نورد سرد که با روش برش دادن و پرسکاری تولید می‌شوند، برای ساخت انواع چهارچوب درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های نورد گرم نیز بیشتر برای ساخت انواع ناودانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل‌های نورد گرم در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند و در دمای بالا تولید می‌شوند. معمولا این پروفیل‌ها به دلیل وجود لایه اکسید، تیره رنگ هستند و از نظر ظاهری کیفیت پایین‌تری نسبت به پروفیل‌های نورد سرد دارند.

پروفیل‌های باز

یکی از انواع پروفیل‌های ساختمانی، پروفیل‌های مقاطع باز هستند که می‌توانید در ضخامت‌ها و ابعاد متفاوت آنها را خریداری کنید. این نوع پروفیل‌ها در سه نوع زد، آبروی یک طرفه و آبروی دو طرفه تولید می‌شوند.

پروفیل‌های باز نوع زد را می‌توانید در دو نوع گالوانیزه و معمولی با ضخامت‌های ۲ و 2.5 و ۳ و سایز ۱۶، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ با وزن‌های متفاوت خریداری کنید. معمولاً از این نوع پروفیل برای ساختمان سازی استفاده بیشتری می‌شود.

پروفیل‌های باز آبروی یک یا دو طرفه را نیز می‌توانید با ضخامت‌ها و ارتفاع‌های متفاوت خریداری کنید. معمولا این پروفیل‌ها می‌توانند با شکل مقطع متفاوت گرد، جعبه‌‌ای، فیتیله‌‌ای و لندنی تولید شوند که هر یک با توجه به شکل مقطع، کاربرد متفاوتی دارند. معمولاً بیشترین کاربرد پروفیل‌های آبرو برای جمع آوری آب از سطوح مختلف است.

پروفیل‌های بسته

پروفیل ساختمانی

از پروفیل‌های بسته می‌توان به انواع قوطی‌ها و لوله‌ها اشاره کرد که بیشتر برای ساخت انواع درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع محصول بیشتر به اشکال مربع و مستطیل تولید می‌شود.

پروفیل‌های U و C

از دیگر پروفیل‌های ساختمانی، پروفیل‌های ناودانی هستند که در دو نوع سی و یو تولید می‌شوند. در نوع سی بال‌های ناودانی موازی با یکدیگر هستند و بیشتر برای اتصال سازه‌های کوچک، سقف‌های شیبب دار و دیوارهای غیر بارور استفاده می‌شوند. پروفیل‌های یو که بیشتر به عنوان ستون باربر در ساخت انبارها، آشیانه‌ها استفاده می‌شوند، به دلیل مونتاژ ساده بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند.

پروفیل‌های آلومینیومی، گالوانیزه و کامپوزیتی

پروفیل‌های آلومینیومی بیشتر در جهت ساخت درب و پنجره از آنها استفاده می‌شود. به دلیل رنگ روشنی که دارند طرفداران بسیاری دارند. پروفیل‌های آلومینیومی را می‌توانید با ضخامت‌های مختلف ۱ تا ۳ میلیمتر خریداری کنید. پروفیل‌های گالوانیزه نیز که با استفاده از یک لایه روی، مقاوم شده‌‌اند، بیشتر جهت تولید محصولات مقاوم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل‎های کامپوزیتی به دلیل اینکه حالت کشسانی کمتری دارند، به مقاومت سازه‎ها کمک بسیاری می‌کنند. همچنین برای ساخت قطعاتی که در معرض خوردگی هستند، انتخاب مناسبی خواهند بود.

پروفیل تیرآهن

تیرآهن نیز یکی از پروفیل‌های پرکاربرد ساختمانی است که در انواع مربع و مستطیل، در ابعاد کوچک و ضخامت‌های ۲، 2.5، ۳ و ۴ میلیمتر تولید می‌شود. این محصول بیشتر در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تیرآهن‌ها معمولا در سه نوع IPE، IPB و INP تولید می‌شوند.

لوله پروفیل

لوله‌های فولادی نیز از دیگر محصولات پروفیل هستند که به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارند در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارند. این نوع پروفیل با سطح مقطع دایره شکل با ضخامت‌های متنوع و جنس‌های متفاوت تولید می‌شود.

پروفیل میلگرد

به نظر شما میلگرد پروفیل محسوب نمی‌شود اما میلگرد یک پروفیل تو پر است که در انواع A۱، A۲، A۳و A۴ در دو مدل آجدار و ساده تولید می‌شود.

سخن پایانی

مجموعه آهن آلات ایران، یکی از معتبرترین مراکز در جهت تامین انواع پروفیل‌های ساختمانی است. شما می‌توانید پرمصرف‌ترین پروفیل‌های ساختمانی را با قیمت مناسب از این مجموعه خریداری کنید. از مهمترین اهداف این مجموعه اطلاع رسانی در خصوص قیمت لحظه‌‌ای تمام محصولات آهن آلات است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آهن آلات ایران، قبل از خرید از قیمت نهایی پروفیل مورد نظر اطلاع پیدا کرده، سپس خرید خود را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *