با نقش تسمه در ساختمان بیشتر آشنا شوید

یکی از وسایلی که در ساختمان سازی بسیار مورد توجه مهندسین ساختمان می باشد تسمه است.

هر چه محصولاتی که در ساختمان استفاده شود محکم تر باشند میزان مقاومت سازه نیز افزایش پیدا می کند. این محصول جنس های مختلفی دارد که میزان مقاومت و استحکام هر کدام در شرایط مختلف متفاوت می باشد. افرادی که قصد خرید تسمه ساختمانی را دارند بهتر است قبل از خرید از نقش های متعدد این محصول و کاربرد آن آشنا شده و سپس خریدشان را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر، ما را در ادامه همراهی کنید.

تسمه ساختمانی چیست؟

ابتدا بهتر است اطلاعات مختصری در خصوص تعریف تسمه مورد استفاده در ساختمان در اختیارتان بگذاریم‌.

تسمه در واقع به برش های کوچکی از یک سطح فلزی، استیل و… گفته می شود. این برش ها در اندازه و ابعاد مختلفی هستند که خریداران می توانند با توجه به مکانی که قصد استفاده از آن را دارند بهترین و مناسب ترین ابعاد را انتخاب نمایند. در میان انواع مختلف تسمه ساختمانی، تسمه آهنی با توجه مقاومت بسیار بالایی که دارد بسیار پرکاربردتر می باشد.

تولید تسمه ساختمانی

تولیدکنندگانی که در داخل و خارج کشور وجود دارند به صورت عمده به دو روش نوردی و ماشین کاری، تولید آن را انجام می دهند. مواد اولیه مورد استفاده برای هر روش متفاوت است. محصولاتی که با استفاده از هر کدام از این دو روش تولید شده اند نیز از نظر کیفیت، با یکدیگر تفاوت  دارند. در ادامه هر روش را به اختصار توضیح می دهیم.

تسمه ساختمانی نوردی

این نوع تسمه از ضایعات آهن تولید می شود و برای تولید آن از ذوب کردن استفاده می نمایند. انواع تسمه در ساختمان که با استفاده از این روش تولید می شوند دارای اندازه های طول یکسانی نبوده و اندازه آن بین ۳ الی ۷ متر متغیر می باشد.

تسمه ساختمانی ماشین کاری شده

انواع مختلف این محصول که با استفاده از این روش تولید می شوند دارای اندازه های یکسان و سطح صاف هستند. طول این تسمه ها 6 متر می باشد. برای تولید آن، از بهترین و مرغوب ترین ورقه های فابریک و دستگاه های پیشرفته و مخصوص استفاده شده است. در انتها تیز لبه های تیز آن با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه هایی که در این خصوص وجود دارد گرد می شوند. داشتن مقاومت بسیار زیاد، دوام و طول عمر بالا از جمله ویژگی های این محصول می باشد.

تسمه ماشین کاری شده

کاربرد تسمه ساختمانی

تسمه در ساختمان دارای کاربردهای گسترده ای است. برخی از مهمترین کاربردهای آن عبارتند از:

  • کابل های برق ساختمان و خطوط تلفن: به صورت معمول از انواع تسمه هایی که از جنس فولاد و سرد می باشد بدین منظور استفاده می شود.
  • درب و پنجره ساختمان: تسمه های فولادی نورد گرم برای ساخت درب و پنجره کاربرد دارد. این محصولات دارای ظاهری بسیار زیبا بوده و همچنین نور را نیز از خود عبور می دهد.
  • بسته بندی مصالح مختلف ساختمانی: با توجه به نوع مصالح، از تسمه های مختلفی در جهت اینکار استفاده می شود.

جنس انواع تسمه ساختمانی

در حالت کلی می توان گفت انواع تسمه در دو جنس فلزی و غیر فلزی تولید شده و به فروش می رسد. محصولات فلزی برای بسته بندی نمودن وسایلی که سنگین هستند و در مقابل، محصولات غیرفلزی برای جابجایی و بسته بندی انواع وسایل سبک قابل استفاده می باشند.

انواع تسمه های فلزی از جنس های فولاد، آهن، استیل، آلومینیوم و… است. این تسمه ها در برابر حرارت، مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهند و به همین خاطر هنگامی که حرارت بسیار وجود دارد قابل استفاده می باشند.

انواع تسمهقیمت تسمه ساختمانی

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد تسمه ها دارای انواع مختلفی هستند که با استفاده از روش های گوناگون، تولید آنها انجام شده است. قیمت انواع تسمه در بازار نیز متفاوت بوده و بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. برای مثال به صورت عمده، قیمت انواع محصولات ماشین کاری به نسبت محصولات نوردی کمی گران تر می باشد.

باید بدانید که شرکت های بسیار زیادی تولید این محصول را انجام می دهند. برند تولید کننده از جمله مهمترین عوامل مؤثر بر قیمت آن نیز به شمار می رود. افرادی که قصد آشنایی با قیمت تسمه ساختمانی را دارند می توانند از طریق مراکز فروش این محصول که به صورت حضوری و اینترنتی کار می کنند از آخرین قیمت ها مطلع شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *