انواع ورق آجدار فابریک

ورق آجدار فابریک

در بین ورق‌هایی که تولید می‌شوند، ورق آجدار به دلیل شکل ظاهری که دارد در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت ورق آجدار و ورق ساده، وجود اشکال مختلف بر روی سطح ورق است. این ورق که با نام‌های ورق برجسته و ورق شطرنجی نیز شناخته می‌شود، در جنس‌ و اشکال مختلف و به دو صورت متفاوت فابریک و پرسی تولید می‌شود. شما باید متناسب با نیاز خود ورق آجدار فابریک یا پرسی را تهیه کنید که در ادامه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‎دهیم.

معرفی ورق آجدار

معرفی ورق آجدار

 

بر روی ورق‌های ساده، طرح‏هایی ایجاد می‌شود که آنها را به ورق آجدار تبدیل می‌کند. اشکالی همچون لوزی، گرد، طرح بادام یا طرح الماس از جمله طرح‏هایی هستند که بر روی این ورق‎ها مشاهده می‎شود. این محصول را بیشتر از جنس آلومینیوم، استیل و گالوانیزه تولید می‎کنند.

کاربرد ورق آجدار

هدف از آجدار کردن ورق‌ها، جلوگیری از لیز خوردن و لغزش است. از این رو می‌توان گفت این ورق‌ها، با این ویژگی در فضاهای مختلف صنعتی و غیرصنعتی به عنوان کفپوش و دیوارپوش کاربرد دارند. استفاده به عنوان سقف شیروانی، استفاده برای سطوح شیب دار، استفاده در پله‌های اضطراری، ساخت کف اتاق کامیون، دیواره‌های آسانسور، همچنین استفاده در راه سازی، ساخت لوازم خانگی و دستگاه‌های صنعتی این محصول می‌تواند کاربرد گسترده داشته باشد.

انواع روش تولید ورق آجدار

 

ورق آجدار به دو طریق تولید می‌شود، اگر اشکال مختلفی توسط دستگاه، به صورت پرسی بر روی ورق ایجاد شود، ورق آجدار پرسی تولید شده است. اما امروزه از روش دیگری برای ساخت ورق آجدار استفاده می‌کنند. در این روش یک ورق آجدار را به ورق ساده اضافه می‌کنند، که به این گونه ورق‎ها، ورق آجدار فابریک می‏گویند. مهمترین تفاوت این دو ورق، وزن ورق است. وزن ورق آجدار فابریک، با توجه به این که از دو ورق تشکیل شده است، نسبت به ورق آجدار پرسی، بسیار بیشتر خواهد بود. معمولاً ضخامت این ورق‏ها در حدود ۲ میلی متر است.

مشخصات ورق آجدار فابریک

از مهمترین مشخصات ورق آجدار فابریک می‏توان به پشت صاف و صیقلی آن اشاره کرد که بر خلاف ورق پرسی است. یک سمت ورق پرسی برجسته و سمت دیگر آن دارای فرورفتگی‌هایی است.

استفاده از دو لایه ورق، مقاومت ورق فابریک را بالا می‌برد. از این رو می‌توان در بسیاری از فضاها که باید وزن قابل توجهی را تحمل کنند، انتخاب مناسبی خواهد بود.

از مشخصات بارز این ورق‌ها می‌توان به مقاومت در برابر لغزش اشاره کرد. از آنجایی که این ورق‌‎ها دارای سطح برجسته هستند، میزان لغزش روی آنها بسیار پایین است.

با توجه به متریالی که در ساخت این ورق‌ها به کار رفته است، در برابر انواع شرایط آب و هوایی، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. اگر از این ورق برای فضای خارجی استفاده شود، در برابر سرما و گرما هیچ گونه تغییر حالتی در ورق مشاهده نمی‌شود.

 

انواع روش تولید ورق آجدار

انواع ورق آجدار فابریک

 

از نظر جنس، ورق‌ آجدار فابریک در انواع مختلفی تولید می‌شود.

  • ورق آجدار آهنی معمولاً از جنس استیل St37، St44 و St52 ساخته می‌شود.
  • در ورق آجدار گالوانیزه برای جلوگیری از زنگ زدگی از فلز روی برای پوشش استفاده می‌شود.
  • ورق استیل آجدار که معمولا از نوع ۳۰۴ برای تولید آن استفاده می‌شود، در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و با توجه به مقاومت بالا در برابر خوردگی، کاربرد بسیاری دارد. همچنین این ورق‎ها در برابر حرارت بالا می‏توانند مقاومت خوبی داشته باشند.
  • ورق آجدار آلومینیومی معمولاً به دو صورت بدون رنگ و رنگی تولید می‌شود. به دلیل وزن پایینی که دارد، جزء ورق‎های سبک محسوب می‎شود.

قیمت ورق آجدار

اگر قصد خرید ورق آجدار فابریک را دارید، با قیمت‌های متفاوتی روبرو خواهید شد. چرا که این محصول با جنس‌های مختلفی تولید می‌شود و هر جنسی با توجه به سبکی و سنگینی که دارد، قیمت متفاوتی دارد. اما امروزه آنچه که بیشتر بر روی قیمت این محصول تاثیر می‎گذارد، نرخ دلار و نوسانات بازار ارز است.

همچنین به دلیل این که در تولید این محصول انرژی زیادی مصرف می‌شود و هزینه انرژی‌ها افزایش پیدا کرده است، قیمت این محصول نیز روندی رو به رشد داشته است.

با توجه به جنس انتخابی شما، ورق استیل جز گرانترین ورق‌های آجدار محسوب می‏شود، سپس ورق‌های آلومینیومی، گالوانیزه و آهنی در قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسند.

نوع مدل‌ آج‏ها نیز بر روی قیمت ورق تاثیرگذار هستند، چرا که می‌توانند وزن ورق را افزایش یا کاهش دهند.

نکته دیگر ابعاد ورق آجدار فابریک است، شما باید با توجه به فضای مورد نظر و نوع مصرف، ورق را در ابعاد مناسبی خریداری کنید. قطعاً هرچه ابعاد ورق بزرگتر باشد قیمت ورق آجدار فابریک افزایش پیدا خواهد کرد.

در بسیاری از موارد ممکن است استفاده از ورق‌های ضخیم الزامی باشد، معمولاً ورق‏های آجدار را از ضخامت 1.5 تا 10 میلیمتر تولید می‏کنند، قطعاً هر چه ضخامت ورق آجدار فابریک بیشتر باشد، وزن ورق افزایش پیدا کرده، در نتیجه قیمت آن بالاتر می‎رود.

سخن پایانی

اگر قصد خرید ورق آجدار فابریک را دارید، مرکز آهن آلات ایران با فروش جزئی و کلی این محصول، یکی از مراکز معتبر محسوب می‌شود. این مجموعه با فروش انواع لوله‌، نبشی، ناودانی، پروفیل، تیرآهن، میلگرد و انواع ورق‌ها با قیمت درب کارخانه، می‌تواند نیاز صنعتگران را به طور کلی برطرف کند.

از خدمات این مجموعه می‌توان به ارائه فاکتور رسمی، ارسال به کل کشور، تحویل فوری و قیمت مناسب اشاره کرد. همچنین شما در هر کجای ایران که باشید می‌توانید خرید خود را از طریق آنلاین نیز انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‎توانید با مشاوران آهن آلات ایران ارتباط برقرار کرده و با مراجعه به سایت آهن آلات ایران از دیگر خدمات این مجموعه استفاده کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *