اتصال میلگرد بستر به نبشی

چگونگی اتصال میلگرد بستر به نبشی

یکی از مهم‌ترین اصول در پروژه‌های ساختمانی توجه به استحکام بنای ساختمان است. میلگرد بستر یکی از ابزاری است که جهت افزایش استحکام ساختمان در برابر آسیب‌های ناشی از زمین لرزه و امثال آن به کار می‌رود. جهت تقویت سازه استفاده از بتن کافی است اما توجه داشته باشید که بتن تنها قادر به تحمل نیروهای فشاری است و برای تحمل نیروهای کششی حتما باید از مصالحی چون میلگرد بستر استفاده شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی و توضیح اتصال میلگرد بستر به نبشی بپردازیم، لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی‌های اتصال میلگرد بستر به نبشی

میلگرد بستر یکی از ابزارآلات ساختمانی جهت تقویت سازه و افزایش استحکام ساختمان در برابر آسیب‌های ناشی از زمین لرزه است. این ابزار از دو آماتور از جنس استیل و به طول سه متر تشکیل شده است. این آماتورها به صورت خرپایی یا نردبانی بهم متصل می‌شوند. در صورتی که مفتول‎های میانی آماتورها به صورت زیگزاگی به هم وصل شده باشد میلگرد از نوع خرپایی و در صورتی که عمود بر دو مفتول باشد میلگرد از نوع نردبانی است. در هر دوی این حالت‎‏ها فاصله مفتول‌های افقی آماتورهای موازی باید ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد.

اتصال میلگرد بستر به نبشی با استفاده از گیره و قلاب و طی مراحلی انجام می‌شود. از جمله ویژگی‌های مهم میلگرد بستر افزایش استحکام و تقویت دیوارهای ساختمان است. در برخی از موارد دیده می‌شود که به دلیل عدم وجود استحکام کافی دیوارهای ساختمان هنگام بروز زلزله فرو ریخته و خسارات جبران ناپذیری را بر جای می‌گذارند. با اتصال میلگرد بستر به نبشی استحکام ساختمان به خصوص در قسمت دیوارها افزایش پیدا می‌کند.

آماتورهای میلگرد بستر به دو صورت خرپایی و نردبانی به هم متصل شده و در قسمت‌های مختلفی از یک سازه جهت افزایش استحکام به کار گرفته می‌شود. نکته‌ای که هنگام خرید اتصال میلگرد به بستر باید به آن توجه کنید این است که اتصال خرپایی آماتورها استحکام بیشتری را به ساختمان خواهد داد. بنابراین بهتر است که خرید اتصال میلگرد بستر به نبشی از نوع خرپایی را در اولویت قرار دهید. امروزه فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که به صورت اینترنتی و حضوری به عرضه این محصول می‌پردازند. جهت خرید می‌توانید با این فروشگاه‌ها در ارتباط باشید.

قیمت میلگرد بستر

فاکتورهای متعددی در قیمت میلگرد بستر تاثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن فلز به کار رفته

می‌دانید که میلگرد بستر با توجه به استحکامی که به ساختمان می‌دهد باید از جنس فلزات مستحکم ساخته شود. قیمت این میلگردها معمولا بر اساس وزن و میزان فلز به کار رفته در ساخت آن تعیین می‌شود. طبیعی است که هرچه میزان فلزات به کار رفته در ساختار میلگرد بیشتر باشد استحکام بیشتری به ساختمان خواهد داد و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

  • جنس فلز

فلز به کار رفته در ساختار میلگرد بستر باید خیلی محکم باشد تا بتواند فشارهای کششی را به خوبی تحمل کرده و شکل ساختمان را حفظ کند. به طور غالب در ساخت این میلگردها از فولاد استفاده می‌شود. با توجه به نوع فلز به کار رفته در ساختار میلگرد بستر قیمت آن نیز می‌تواند متفاوت باشد.

  • فروشگاه عرضه کننده

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هزینه خرید اتصال میلگرد بستر به نبشی نوع فروشگاه عرضه کننده آن است. امروزه فروشگاه‌های حضوری و آنلاین زیادی این محصول را موجود دارند. قیمت خرید این محصول در فروشگاه‌های اینترنتی با توجه به حذف واسطه مناسب‌تر است.

کاربرد اتصال میلگرد بستر به نبشی

میلگرد بستر

اصلی ترین کاربرد اتصال میلگرد بستر به نبشی افزایش استحکام هر نوع سازه‌ای است که در برابر نیروهای کششی و فشاری جانبی ضعیف باشند. از جمله کاربردهای اتصال میلگرد بستر به نبشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سازه‌ها و دیوارهای آجری و سفالی قدیمی
  • دارای رج‌های متوالی و امکان آجرچینی توده‌ای
  • کنترل حرکت درجه آزادی یا حرکت دیفرانسیل
  • قابلیت استفاده از دهانه‌های بلند
  • کاهش فرکانس اتصالات کنترلی در دیوارهای دارای در و پنجره
  • افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی، رطوبت و فرسایش

سخن پایانی

میلگرد بستر یکی از ابزار کاربردی جهت افزایش استحکام همه انواع سازه‌های ساختمانی ضعیف در برابر فشارهای جانبی است. با اتصال میلگرد بستر به نبشی می‌توانید مقاومت دیوارها و کل سازه را در برابر آسیب‌های ناشی از زلزله افزایش دهید. این ابزار دو در نوع خرپایی و نردبانی در بازار وجود دارد که تنها تفاوت آن‌ها در نحوه اتصال مفتول‌هایی است که آماتورها را به هم وصل می‌کنند اما به نظر می‌رسد که استحکام میلگرد خرپایی بیشتر باشد.

از جمله عوامل موثر در قیمت میلگرد بستر می‌توان به وزن فولاد به کار رفته در آن و فروشگاه عرضه کننده اشاره کرد. یکی از معتبرترین فروشگاه‌های عرضه کننده آن سایت آهن آلات ایران است که این محصول را با قیمت مناسب و کیفیت درجه اول به مشتریان خود عرضه می‌کند. جهت خرید می‌توانید وارد سایت شده و خرید کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *