جدول وزن صفحه ستون 40*40

جدول وزنی صفحه ستون ۴۰×۴۰

صفحه ستون یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات فولادی در ساختمان‌سازی بوده که در سایزهای مختلفی تولید می‌شود. این وسیله در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ ساخته شده و مقاومت در برابر باد، زلزله و فشار از ویژگی‌های آن است. امروزه از صفحه ستون‌های ۴۰×۴۰ در ساختمان‌سازی بسیار استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با صفحه ستون ۴۰×۴۰ و جدول وزن آن آشنا کنیم.

منظور از صفحه ستون ۴۰×۴۰ چیست؟

جدول وزن صفحه ستون 40*40

استحکام و مقاومت ساختمان یکی از اصل‌های مهم و اساسی در ساختمان‌سازی است. امروزه جهت استحکام هر چه بیشتر ساختمان‌ها از صفحه ستون استفاده می‌شود. صفحه ستون‌‌ها با قرارگیری در زیر ستون‌ها در افزایش استحکام و مقاومت کلی ساختمان‌ها نقش دارند. نصب صفحه ستون در زیر ستون‌ها سبب افزایش تحمل و ظرفیت ستون در برابر بارهای مرده و زنده و سایر نیروهای وارد شده بر آن می‌شود.

صفحه ستون فشار و تنش وارده بر ساختمان را به طور مساوری در کل ساختمان توزیع کرده و از این طریق مقاومت ساختمان را افزایش می‌دهد. صفحه‌ ستون کوچک (۲۰×۲۰)، صفحه ستون متوسط (۴۰×۴۰) و صفحه ستون بزرگ (۵۰×۵۰ و ۶۰×۶۰) نمونه‌هایی از صفحه ستون هستند که هر یک برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند. استفاده از صفحه ستون‌های ۴۰×۴۰ در ساختمان‌های کم ‌ارتفاع و یک یا دو طبقه می‌تواند مقاومت ساختمان را به طور قابل توجهی افزایش دهد.‌

دلیل استفاده گسترده از صفحه ستون ۴۰×۴۰ چیست؟

استفاده از صفحه ستون ۴۰×۴۰ با افزایش سطح تماس ستون و پی مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • صفحه ستون ۴۰×۴۰ با توزیع یکنواخت بار و فشار در تمام قسمت‌های ساختمان در افزایش مقاومت ساختمان نقش دارد.
  • استفاده از این صفحه ستون مقاومت ساختمان را در برابر بادهای شدید، زلزله، طوفان افزایش می‌دهد.
  • همچنین صفحه ستون‌ها فشار وارده از سقف به ستون‌های ساختمان را به حداقل رسانده و اینگونه مقاومت کلی ساختمان را افزایش می‌دهد.
  • صفحه ستون‌ها قابلیت اتصال به صورت افقی و عمودی را داشته همچنین نصب آنها نیز راحت است.

جدول وزن صفحه ستون‌های ۴۰×۴۰

 

ستون‌های فلزی یکی از مهم‌ترین تجهیزات ساختمانی هستند که نقش اسکلت ساختمان را ایفا می‌کنند‌. وظیفه ستون‌های فلزی انتقال فشار و نیروهای وارده به فونداسیون ساختمان است. اما اگر این فشار به خوبی در کل ساختمان توزیع نشود، استحکام ساختمان کاهش می‌یابد. صفحه ستون‌ها با قرارگیری در زیر ستون‌ها این استحکام را به وجود می‌آورند. یکی از مواردی که در میزان استحکام ساختمان تاثیر گذار بوده ابعاد و ضخامت صفحه ستون است. میزان استحکامی که صفحه ستون ۴۰×۴۰ به ساختمان می‌بخشد با توجه به ضخامت و وزن آن متغیر است. در جدول زیر وزن صفحه ستون‌های ۴۰×۴۰ امده است:

وزن ضخامت
1 کیلو و 250 گرم 1 میلیمتر
1 کیلو و 550 گرم 25/1 میلیمتر
2 کیلو و 450 گرم 2 میلیمتر
3 کیلو و 600 گرم 3 میلیمتر

چگونه وزن صفحه ستون ۴۰×۴۰را به دست آوریم؟

برای به دست آوردن وزن دقیق صفحه ستون‌ها به اطلاعاتی همچون طول، عرض، ضخامت و وزن مخصوص فولاد نیاز داریم‌. فومول محاسبه وزن صفحه ستون‌ها از جمله صفحه ستون ۴۰×۴۰ به صورت زیر است:

طول× عرض× ضخامت× وزن مخصوص فولاد =وزن صفحه ستون

نکته: وزن مخصوص فولاد ۷۸۵۰ کیلوگرم بر متر مربع است.

عوامل موثر بر قیمت صفحه ستون ۴۰×۴۰

جدول وزن صفحه ستون 40*40

ضخامت‌های متنوعی از صفحه ستون ۴۰×۴۰ در بازار موجود است و این موضوع سبب شده این محصول با قیمت‌های متفاوتی به فروش برسد. اما گاهی دو صفحه ستون‌ با ضخامت یکسان نیز قیمت متفاوتی دارند. شاید از خود بپرسید دلیل این تفاوت چیست؟ از فاکتورهای تاثیرگذار بر صفحه ستون ۴۰×۴۰ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت

صفحه‌ ستون‌‌های ۴۰×۴۰ در ضخامت‌های ۱، ۲ و ۳ میلیمتر وجود دارند. هر چه ضخامت صفحه ستون بیشتر باشد، برای ساخت آن از مواد و متریال بیشتری استفاده شده و استحکام بالایی نیز دارد لذا قیمت آن بالاتر است.

  • برند

امروزه صفحه‌ ستون‌ها توسط کمپانی‌های داخلی و خارجی متنوعی تولید می‌شود. کشور ایران به دلیل غنی بودن از منابع فولادی به یکی از برترین تولیدکنندگان صفحه ستون در دنیا تبدیل شده است. صفحه ستون‌های ایرانی کیفیت ساخت بالایی دارند و با حذف هزینه‌های اضافی همچون حمل و نقل و واردات قیمت مناسب‌تری نسبت به صفحه ستون‌های برند خارجی دارند.

  • کیفیت متریال و ساخت

هر چه کمپانی تولید کننده برای ساخت صفحه ستون‌ها از مواد و متریال مرغوب‌تری استفاده کند، محصول نهایی با کیفیت و مقاوم‌تر خواهد بود لذا ارزش بیشتری دارد.

  • نوسانات نرخ ارز و دلار

نوسانات ارز و دلار از دیگر فاکتورهای موثر در افزایش و کاهش آهن‌ آلات است.

  • عرضه و تقاضا

از دیگر فاکتورهایی که بر روی قیمت تمام محصولات موجود در بازار از جمله صفحه ستون ۴۰×۴۰ تاثیر می‌گذارد، عرضه و تقاضا است‌. هر چه تقاضا برای خرید صفحه ستون ۴۰×۴۰ افزایش یابد، کمپانی های سازنده مجبور به افزایش تولید این محصول هستند که نتیجه آن افزایش قیمت صفحه ستون در بازار است و برعکس این موضوع نیز صدق می‌کند.

  • وزن صفحه ستون ۴۰×۴۰

یکی از مواردی که قیمت آهن‌آلات را تعیین می‌کند، وزن است. هر چه وزن صفحه ستون ۴۰×۴۰ بیشتر باشد، از فولاد بیشتری برای ساخت آن استفاده شده از این رو قیمت آن نیز بالاتر است.

قیمت دقیق صفحه ستون ۴۰×۴۰ چقدر است؟

جدول وزن صفحه ستون 40*40

با توجه به نوسانات نرخ ارز و دلار نمی‌توان قیمت دقیقی برای صفحه ستون ۴۰×۴۰ ارائه کرد چرا که قیمت این محصول به صورت روزانه تعیین می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید صفحه ستون ۴۰×۴۰ را دارید، ابتدا از قیمت روز آن در آهن آلات ایران را مشاهده کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

کلام آخر

صفحه ستون ۴۰×۴۰ از مهم‌ترین تجهیزات و مصالح ساختمانی فولادی بوده که نقش موثری در افزایش استحکام ساختمان دارد. این محصول در ضخامت‌ها و وزن‌های متنوعی در بازار موجود است که با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آنها را خریداری کنید. مقاومت بالا در برابر فشار، زلزله، بادهای شدید و توزیع بار بر کلیه قسمت‌های ساختمان از ویژگی‌های صفحه ستون ۴۰×۴۰ است.

برای خرید ضخامت‌های گوناگون صفحه ستون ۴۰×۴۰ می‌توانید از طریق وب‌سایت معتبر آهن‌ آلات ایران اقدام کنید. این مجموعه بزرگترین و مطمئن‌ترین مراکز پخش و توزیع انواع آهن آلات از جمله صفحه ستون بوده که این محصول را با مزایایی همچون خرید اینترنتی، ارسال به سراسر نقاط کشور، ارائه محصولات مرغوب و با کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار کاربران خود در سراسر نقاط ایران قرار می‌دهد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *