راهنمای کامل برای خرید ورق آجدار

راهنمای کامل خرید ورق آجدار

ورق‌های آجدار از جمله مصالح پرکاربرد در صنایع مختلف هستند. این محصولات در انواع مختلف و با روش مخصوصی تولید می‌شوند. به همین دلیل نیز باید در خرید آنها دقت کافی به خرج داد. در غیر این صورت ممکن است از خرید خود رضایت کافی نداشته باشید. بر همین اساس این مقاله را به ارائه راهنمای خرید ورق آجدار پرداخته و اطلاعاتی کامل در مورد این که این ورق‌ها چیست‌اند، ویژگی آنها چیست و بررسی مشخصات و قیمت آنها در اختیار کاربران قرار خواهیم داد.

راهنمای کامل خرید ورق آجدار

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید و خریدی مطمئن و مقرون به صرفه انجام دهید.

ورق آجدار چیست؟

قبل از این که تصمیم به خرید ورق آجدار بگیرید باید با این ورق‌ها آشنا شده و مشخصات و ویژگی‌ها آنها را بدانید. به همین سبب بهتر است ابتدا تعریفی کلی از این ورق‌ها ارائه دهیم.

ورق آجدار از شمش‌های فلزی که تحت فرایند خاصی به ورق تبدیل می‌شوند تولید می‌گردد. این ورق‌ها متناسب با متریالی که در ساختار آنها وجود دارد، دارای یک سری ویژگی‌های منحصر به فرد بوده و برای کاربری‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در تولید این ورق‌ها از آلومینیوم، فولاد گالوانیزه، آهن و … استفاده می‌شود. در پروسه تولید این ورق‌ها، برخلاف ورق‌های ساده، آج‌هایی با شکل و ضخامت گوناگون بر روی ورق‌ها ایجاد می‌شود. چنانچه به سطح رویی آنها توجه کنید متوجه خواهید شد که بر روی این ورق‌ها ممکن است طرح‌های لوزی شکل، عدسی، دایره‌ای و … ایجاد شده باشد. به همین دلیل نیز کاربران می‌توانند از آنها در موارد متفاوتی استفاده نمایند.

بر اساس راهنمای خرید ورق آجدار، این ورق‌ها در بازار با نام‌های مختلفی چون ورق برجسته، ورق‌های شطرنجی و ورق‌های کف سازی شناخته می‌شوند.

ورق آجدار چگونه تولید می‌شود؟

یکی از مواردی که ممکن است ذهن مخاطبان و کاربران را به خود مشغول کند این است که این ورق‌ها به چه صورت تولید می‌شوند؟ برای تولید این ورق‌ها همانند روش تولید ورق سیاه، از روش نورد گرم استفاده می‌شود.

در این موارد، شمش‌های فولادی با ابعاد و وزن مشخص در کوره‌های داغ، گرم می‌شوند. این گرما باعث می‌شود تا بتوان با استفاده از غلتک‌های مخصوص، به راحتی آنها را پرس کرده و به ضخامت مورد نظر رساند. در این پروسه برای تولید انواع ورق آجدار، ضخامت آنها را به حد مورد نظر می‌رسانند. سپس نوبت به ایجاد آج بر روی این ورق‌ها می‌رسد.

توجه داشته باشید که به منظور حفظ کیفیت و افزایش کارایی این ورق‌ها، از غلتک‌هایی با مشخصات مکانیکی و متالوژیکی خاصی استفاده می‌شود.

موارد کاربرد ورق آجدار

کاربرد ورق آجدار

با توجه به کیفیت ورق آجدار و ویژگی‌ها و نوع آنها، از آنها در موارد مختلفی استفاده می‌گردد. طبق راهنمای خرید ورق آجدار می‌توان کاربرد ورق آجدار را به صورت زیر بیان نمود:

  • استفاده در پل سازی: از این ورق‌ها معمولاً در ساخت انواع پل‌ها استفاده می‌شود.
  • استفاده در خودروسازی: در ساخت اتاق خودروهایی مانند وانت، نیسان و خودروهایی از این قبیل از این ورق‌ها استفاده می‌شود.
  • تولید انواع لوازم خانگی
  • استفاده در کف سازی ایستگاه‌های اتوبوس، محوطه سازی
  • استفاده در مناطق نظامی
  • استفاده در ساختمان سازی
  • استفاده برای تولید سقف و دیوار آسانسورها
  • استفاده در تولید ماشین‌ها و دستگاه‌های صنعتی

انواع ورق آجدار

در گذشته نه چندان دور برای تولید این ورق‌ها از فولاد استفاده می‌شد؛ اما امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه ساخت و ساز و صنعت صورت گرفته است برای تولید آنها می‌توان از انواع فلزات استفاده نمود. همین امر باعث شده تا مشخصات ورق آجدار در انواع گوناگون با هم متفاوت باشد. این ورق‌ها در کیفیت‌های مختلفی نیز تولید شده و بازار به فروش می‌رسند؛ اما برای خرید بهترین نوع و باکیفیت‌ترین انواع ورق‌های آجدار می‌توانید به فروشگاه اینترنتی آهن آلات ایران مراجعه کنید. این مرکز دارای سابقه‌ای درخشان در این حوزه بوده و توانسته رضایت کاربران بسیاری را جلب کند.

بر اساس متریال به کار رفته در تولید ورق‌های آجدار، این مصالح به دسته‌های زیر تقسیم بندی شده‌اند:

ورق آجدار آلومینیومی

ورق آلومینیوم آجدار

همانگونه که از نام این محصول برمی آید برای ساخت آن از آلومینیوم استفاده می‌شود. بر اساس راهنمای خرید ورق آجدار این ورق‌ها در برابر خوردگی، مقاومت بالایی دارد. بر روی این ورق‌های امباس از طرح‌های ذوزنقه‌ای، شادولاین و کرکره‌ای استفاده می‌شود. شما می‌توانید آن را به صورت رنگ دار و بدون رنگ تهیه کرده و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار دهید.

ورق آجدار گالوانیزه

این ورق‌های آجدار با استفاده از روی، پوشش داده می‌شوند. به همین دلیل نیز دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی هستند. شما می‌توانید از آن در محیط‌های مرطوب نیز استفاده کنید، زیرا این ورق‌ها به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نمی‌شوند. ممکن است قیمت ورق آجدار گالوانیزه در مقایسه با انواع دیگر، بیشتر باشد؛ اما به این نکته نیز توجه کنید که استحکام و دوام بالا، خرید آنها را مقرون به صرفه می‌کند.

شما می‌توانید از این ورق‌ها برای ساخت سقف‌های شیروانی، کشتی سازی و در صنایعی از این دست استفاده نمایید.

ورق آجدار آهنی

ورق‌های آجداری که با استفاده از شمش‌های آهنی ساخته می‌شوند با نام ورق آجدار آهنی در بازار عرضه می‌شوند. این ورق‌ها دارای مشخصات منحصر به فردی بوده و کارایی خاصی دارند. برای ساخت این ورق‌ها از آهن با جنس ST 44, 52 و 37 استفاده می‌شود.

ورق آجدار استیل

ورق آجدار استیل

بر اساس آنچه در راهنمای خرید ورق آجدار آمده است ورق‌های استیل نیز جزو ورق‌های آجدار به شمار می‌آیند. برای تولید این نوع ورق‌های آجدار از استیل 304 استفاده می‌گردد. با توجه به کیفیت ورق آجدار استیل و مشخصات آن، از این ورق‌ها می‌توان در محیط‌های خورنده استفاده کرد، زیرا این محصولات در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

ورق آجدار پرسی

در تولید ورق‌های آجدار پرسی از ورق‌های ساده استفاده می‌شوند. این ورق‌ها طی پروسه‌ای، پرس شده و سنبه زنی می‌شود. سپس طرح‌های مورد نظر بر روی سطح آن اجرا می‌گردد. بخش پشتی طرح‌ها در این نوع ورق‌ها، خالی بوده و به همین سبب ممکن است در طولانی مدت دچار تغییر فرم شوند. این امر در کاهش اصطکاک و کارایی آنها نقش مهمی دارد.

با توجه به مشخصات ورق آجدار پرسی، از این ورق‌ها می‌توان در محیط‌ها و مراکزی که میزان رفت و آمد و فشار وارده، کم استفاده به راحتی استفاده نمود.

ورق آجدار فابریک

ورق آجدار فابریک از دیگر انواع این مصالح به شمار می‌آیند. در ساخت آنها، یک لایه آج به ورق پایه اضافه می‌شود. در واقع می‌توان گفت لایه پایه این ورق‌ها به صورت صاف هستند و لایه آجدار بر روی آن قرار می‌گیرد.

با توجه به این گفته‌ها و طبق راهنمای خرید ورق آجدار می‌توان چنین دریافت که وزن لایه آجدار فابریک، بالاتر از انواع دیگر می‌باشد. به همین سبب نیز استفاده از آن در صنایع خاصی امکان‌پذیر می‌باشد.

مزایای استفاده از ورق آجدار

مزایای استفاده از ورق آجدار

همانگونه که متوجه شدید، ورق‌های آجدار در انواع گوناگونی در بازار موجود هستند. از این رو می‌توان گفت قیمت ورق آجدار نیز در بازار متغیر است و افراد می‌توانند متناسب با نیاز و خواسته‌های خود و بودجه‌ای که در دسترس دارند، آنها را در انواع متفاوتی تهیه کنند؛ اما این مورد، تنها مزیت استفاده از ورق‌های آجدار در صنایع مختلف نیست. استفاده از این ورق‌ها دارای مزیت‌های مختلفی هستند که می‌توان آنها را به صورت زیر برای کاربران توضیح داد:

  • برخورداری از مقاومت بالا
  • برخورداری از خاصیت جوش پذیری
  • برخورداری از اصطکاک مناسب
  • انعطاف پذیری و قابلیت خم کاری
  • برخورداری از سطح شفاف و درخشان
  • مستحکم در برابر عوامل خورنده

مشخصات ورق آجدار

مشخصات ورق آجدار

ورق‌های آجدار با استفاده از متریال مختلف و در ابعاد و وزن‌های مختلفی تهیه می‌شوند. همین امر نیز باعث شده تا مشخصات ورق‌های آجدار با هم متفاوت باشد؛ اما به صورت کلی می‌توان مشخصات این ورق‌های امباس را بر اساس ابعاد، وزن و ضخامت آنها مورد بررسی قرار داد.

وزن ورق آجدار

ورق‌های آجدار در وزن‌های مختلفی تولید می‌شوند. با توجه به راهنمای خرید ورق آجدار می‌توان چنین اظهار داشت که وزن این ورق‌ها با استحکام و ابعاد این محصولات، رابطه مستقیم دارد. هر چه ورق دارای وزن کمتری باشد، وزن برجستگی‌های آن کمتر خواهد بود. در این حالت نیز به سرعت دچار سایش شده و در بلند مدت، کارایی خود را از دست خواهد داد.

با توجه به این گفته‌ها، وزن ورق آجدار موجود در بازار مابین 24 تا 768 کیلوگرم است. به این ترتیب شما می‌توانید متناسب با کاربری مد نظر، آن را در وزن‌های مختلفی تهیه کرده و استفاده کنید.

ضخامت ورق آجدار

مشخصه دیگری که در خرید ورق آجدار باید به آن توجه کرد، ضخامت این ورق‌ها می‌باشد. این ورق‌ها با توجه به نحوه تولید، نوع آن و متریالی که در ساخت این محصولات به کار رفته است دارای ضخامت‌های مختلفی هستند. از این رو باید به تناسب میان این ضخامت و کاربرد آن دقت کنید.

 

در بازار آهن آلات ایران که عرضه کننده انواع مصالح فولادی و ورق‌های آجدار در ایران است، شما می‌توانید این ورق‌ها را در ضخامت‌هایی معادل 1.5 تا 8 میلی‌متر تهیه نمایید. با مراجعه به این مرکز می‌توانید با مشاوران خبره این مجموعه در تماس بوده و نیازها و نوع کاربری خود را با آنها در میان بگذارید. آنها با تجربه و دانشی که دارند، شما را در خرید بهترین نوع ورق‌های آجدار، همراهی خواهند کرد.

ابعاد ورق آجدار

بر اساس راهنمای خرید ورق آجدار، ابعاد این ورق‌ها نیز باید به هنگام خرید مورد بررسی قرار گیرند. از آنجایی که در کاربری‌های مختلف به ورق‌هایی با ابعاد مختلف نیاز است، تولیدکنندگان این ورق‌ها، آنها را با ابعاد متفاوتی به بازار عرضه می‌کنند. مشتریان می‌توانند ابعاد ورق آجدار را از میان ورق‌هایی با طول 2000 تا 6000 میلی‌متر و عرض 1000 تا 2000 میلی‌متر انتخاب کنند.

قیمت ورق آجدار

اگر تا به اینجای این مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده‌اید که این ورق‌ها در انواع مختلف و با استفاده از متریال متنوع، تولید می‌شوند. ابعاد این ورق‌ها و وزن و ضخامت آنها نیز با هم متفاوت است. از این رو نمی‌توان نظر کلی در مورد قیمت ورق آجدار ارائه کرد.

لیست قیمت ورق آجدار

اما اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد بهای این ورق‌ها اطلاعاتی به مخاطبان ارائه دهیم باید این گونه بگوییم که قیمت آنها با توجه به نوع متریال به کار رفته در آنها، تعیین می‌شود. از میان مصالحی چون آلومینیوم، آهن، ورق گالوانیزه و استیل که در ساخت این مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرند، ورق‌های استیل دارای قیمت بیشتری هستند.

در ضمن هر چه این ورق‌ها دارای ابعاد بزرگ و ضخامت بالا باشند نیز باید قیمت بیشتری برای خرید آنها پرداخت کرد.

شما می‌توانید با در آهن آلات ایران،قیمت روز این ورق‌ها و دیگر ورق های موجود در بازار را مشاهده کنید.

نکات مهم خرید ورق آجدار

شاید این مسئله برای شما هم سؤال شود که نکاتی که هنگام خرید ورق آجدار باید توجه کرد کدام ها هستند؟

از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت ورق‌های آجدار
  • ابعاد ورق آجدار
  • وزن ورق آجدار
  • نوع ورق آجدار
  • ضخامت ورق آجدار
  • نوع کاربری مد نظر
  • قیمت ورق آجدار

کلام آخر

چنانچه قصد خرید ورق آجدار را دارید باید این خرید را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر انجام دهید، زیرا امروزه در بازار مصالح فولادی، انواع این ورق‌ها با کیفیت نامناسب و غیراستاندارد به فروش می‌رسد. در ضمن ممکن است مجبور به خرید با هزینه‌های بسیار بالایی شوید. این در حالی است که با خرید از سایت آهن آلات ایران، تمامی این مشکلات برطرف شده و خریدی مطمئن خواهید داشت.

این مرکز دارای سابقه‌ای بیش از 15 سال فعالیت در این حوزه را دارد. کارشناسان این مرکز از میان افراد حرفه‌ای و باتجربه انتخاب شده‌اند که می‌توانند بهترین راهنمایی‌ها را برای خرید بهترین نوع ورق آجدار در اختیار شما قرار دهند. شما می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره‌ای این مرکز، بر اساس اصول یاد شده در راهنمای خرید ورق آجدار، خرید کنید. در این مرکز، محصولات با کیفیت بالا و به صورت استاندارد تولید شده‌اند و به مشتریان عرضه می‌شوند. قیمت این ورق‌ها نیز بسیار مناسب بوده و کمتر از قیمت بازار است، بنابراین با مراجعه به این مجموعه می‌توانید خریدی مقرون به صرفه داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *