پروفیل چیست

فرق پروفیل صنعتی و ساختمانی

زمانی که کلمه پروفیل به گوشتان می‌خورد، مطمئنا سوالات بسیاری برای شما به وجود می‌آید. تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی چیست؟ به طور کل کدام ویژگی پروفیل موجب استفاده گسترده آن شده است؟ پروفیل ساختمانی و صنعتی در کدام صنعت کاربرد دارد؟ آیا کاربرد آن تنها به ساختمان محدود می‌شود؟ در این مقاله با پاسخ پرسش‌ها همراه شما هستیم!

پروفیل چیست؟

 

قبل از شروع لازم است پروفیل را به کسانی که با آن آشنایی ندارند، بشناسانیم تا راحت‌تر بتوانند فرق بین انواع آن را درک کنند. پروفیل‌ها قطعه‌‌ای ثابت از نظر اندازه و طول هستند. از پروفیل‌ها در ساخت تجهیزاتی همچون پنجره، لوله و نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

معرفی پروفیل ساختمانی

برای درک بهتر تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی باید با آنها آشنا شوید. پروفیل‌های ساختمانی همان طور که از نام شان پیدا است در صنعت ساختمان و برای ساختمان سازی به کار می‌روند. نمونه‌‌ای از پروفیل ساختمانی، درب و پنجره‌ها هستند. این نوع پروفیل از ورق فولادی، توسط خم کاری به کمک غلتک تولید می‌شود. درز‌ها نیز در طی مرحله تولید جوش می‌خورد. پروفیل‌های ساختمانی خود زیر مجموعه‌هایی دارد که عبارت است از:

  • قوطی فولادی
  • پروفیل پنجره
  • پروفیل لنگه دری
  • پروفیل صنعتی

معرفی پروفیل صنعتی

معرفی پروفیل صنعتی

پروفیل‌های صنعتی در محدوده اندازه ۱۰ تا ۴۰۰ میلی متر تولید می‌گردند. به پروفیل‌های صنعتی، box section نیز می‌گویند. دلیل این نامگذاری نیز شکل چهار گوش پروفیل صنعتی می‌باشد. البته این پروفیل‌ها در اشکال مختلف ساخته می‌شوند و مشتریان می‌توانند شکل مورد نظر خود را سفارش دهند و پروفیل تولیدی مد نظر خود را تحویل بگیرند. سایت آهن بورس تولید پروفیل صنعتی و ساختمانی را در ابعاد و اشکال سفارشی انجام می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

 

این پروفیل‌ها خود انواع مختلفی دارد که عبارت‌‌اند از:

  • پروفیل‌های مربعی: از پروفیل‌های مربعی در صنعت‌ خودروسازی استفاده می‌شود.
  • پروفیل‌هایZ : از پروفیل‌های Z در سقف سوله‌ها استفاده می‌شود.

قیمت پروفیل ساختمانی

قیمت پروفیل‌ها را می‌توان یکی از عوامل فرق پروفیل صنعتی و ساختمانی دانست. از آنجایی که پروفیل در انواع مختلفی وجود دارد، قیمت هر کدام با دیگری با توجه به شرایط مختلف و ویژگی‌های مختلف، متفاوت است. پروفیل‌های تولیدی آهن بورس از کیفیت بالایی برخوردار است. اما مشتریان با توجه به بودجه و نوع پروفیل مورد نیاز خود، می‌توانند پروفیل را در کیفیت‌های متفاوت خریداری کنند که تاثیر مستقیم بر قیمت آن دارد. بنابراین شکل، کیفیت و نوع پروفیل بر قیمت پروفیل ساختمانی موثر می‌باشد. علاوه بر این موضوعات، تغییرات نرخ ارز، قیمت جهانی فولاد و ورق سیاه، هزینه تجهیزات، سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت و همچنین کارخانه تولید کننده بر قیمت پروفیل‌ها موثرند که باز هم بین پروفیل صنعتی و ساختمانی تفاوت وجود دارد.

 

قیمت پروفیل صنعتی

قیمت پروفیل صنعتی

قیمت پروفیل صنعتی از عوامل مهم در خرید است که اهمیت بالایی برای مشتری و فروشنده دارد. هزینه پروفیل صنعتی مستقیم بر هزینه نهایی پروژه تاثیر می‌گذارد، بنابراین اگر قرار است پروفیلی درجه یک با هزینه بالا خریداری کنید، باید از کیفیت آن مطمئن باشید. تفاوت قیمت پروفیل صنعتی و ساختمانی این است که نوع صنعتی آن همیشه در حال تغییر است و بیشتر از قیمت پروفیل نوع ساختمانی می‌باشد. در اینجا باید بگوییم که قیمت پروفیل صنعتی بستگی به قیمت ورق سیاه که در تولید آن به کار رفته، دارد.

 

تفاوت ابعاد پروفیل صنعتی و ساختمانی

از عمده‌ترین تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی، ابعاد آن است. پروفیل صنعتی با توجه به کاربرد متنوع، ابعاد و ضخامت بیشتری دارد. به همین دلیل مقاومت و استحکام آن نیز بیشتر از پروفیل‌های ساختمانی می‌باشد. با توجه به ابعاد بزرگ، در طراحی‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

یکی دیگر از تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی را می‌توان به تغییرات در زندگی روزمره ارتباط داد. از آنجایی که پروفیل‌ها عمدتا از فولاد تشکیل شده‌‌اند و فولاد‌ها در ساخت و ساز کاربرد گسترده‌‌ای دارند، باید در مهندسی و مکانیک آن دانش بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به طور صحیح آن را مورد استفاده قرار دهیم. اسکلت بندی در ساختمان‌های بلند و انواع برج‌ها و مراکز تجاری مرفه و زیبا، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید بهترین فولاد و پروفیل را در اسکلت بندی به کار برد. اوایل از شکل ساده فولاد برای اسکلت بندی استفاده می‌کردند. اما امروزه علاوه بر پروفیل ساختمانی، از پروفیل صنعتی هم به دلیل استحکام، مقاومت بالا و ظرفیت فولاد در ساختمان استفاده می‌کنند.

مشخصات پروفیل صنعتی مشخصات پروفیل‌ ساختمانی
قیمت پروفیل صنعتی بر اساس قیمت ورق سیاه محاسبه می‌شود که معمولا هزینه بالایی دارد و متغیر است. قیمت پروفیل ساختمانی نسبت به پروفیل صنعتی ارزان‌تر است.
این نوع پروفیل، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توان گفت کاربرد بالایی دارد. کاربرد این نوع پروفیل همانطور که از نامش پیداست، به ساخت و ساز محدود می‌شود‌.
ابعاد پروفیل صنعتی، بزرگ است و طول، عرض و ضخامت آن زیاد است که در نتیجه وزن پروفیل بیشتر می‌شود‌. ابعاد پروفیل ساختمانی به اندازه پروفیل‌ صنعتی بزرگ نیست. در نتیجه، وزن کمتری دارد.

مشخصات پروفیل ساختمانی مشخصات پروفیل صنعتی

قیمت پروفیل ساختمانی نسبت به پروفیل صنعتی ارزان‌تر است. قیمت پروفیل صنعتی بر اساس قیمت ورق سیاه محاسبه می‌شود که معمولا هزینه بالایی دارد و متغیر است.

کاربرد این نوع پروفیل همانطور که از نامش پیداست، به ساخت و ساز محدود می‌شود. این نوع پروفیل، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه می‌توان گفت کاربرد بالایی دارد.

ابعاد پروفیل ساختمانی به اندازه پروفیل صنعتی بزرگ نیست. در نتیجه، وزن کمتری دارد. ابعاد پروفیل صنعتی، بزرگ است و طول، عرض و ضخامت آن زیاد است که در نتیجه وزن پروفیل بیشتر می‌شود.

وزن پروفیل صنعتی و ساختمانی

یکی از فاکتور‌های مهم در قیمت پروفیل صنعتی و ساختمانی، وزن آن‌ها است. محاسبه وزن پروفیل‌ها توسط سه عامل مهم ارتفاع، طول و عرض آن انجام می‌شود. از آنجایی که وزن پروفیل تاثیر مستقیم بر قیمت دارد، باید بتوانید وزن آن را به درستی محاسبه کنید. همچنین وزن می‌تواند بر اصل بودن جنس تاثیر بگذارد.

 

برای محاسبه وزن باید طول، عرض، ارتفاع و چگالی آن را در هم ضرب کنید و بر هزار تقسیم کنید. در نتیجه وزن پروفیل را به دست آورده اید. سپس می‌توانید به راحتی قیمت را محاسبه کنید. همانطور که می‌دانید هر چقدر وزن بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر است. از سمتی متوجه شدید که ضخامت و ابعاد پروفیل صنعتی بیشتر از پروفیل ساختمانی است. پس از نظر وزن، پروفیل صنعتی قیمت بیشتری در بر می‌گیرد.

تفاوت کاربرد‌های پروفیل صنعتی و ساختمانی

یکی دیگر از تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی، کاربرد‌های آن است. پروفیل ساختمانی عمدتا در سازه‌های ساختمانی کاربرد دارد. اما کاربرد پروفیل صنعتی بسیار گسترده است. سازه‌های فلزی بزرگ، پل‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی عظیم، صنایع نظامی، ساخت تجهیزات صنعتی، خرپاهای عظیم، استفاده در ساخت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و استفاده در صنایع نظامی، از کاربرد‌های پروفیل صنعتی است.

 

خرید درجه یک با سایت آهن بورس

فعالان عرصه آهن آلات همواره به دنبال منبعی معتبر برای دریافت اطلاعات و خرید خوب بوده اند. خبر خوب برای این افراد، معرفی سایت آهن بورس است. این سایت انواع آهن آلات را با قیمت‌های مناسب، به مشتریان عزیز عرضه می‌نماید. ضمن اینکه قیمت‌ها نرخ مصوب کارخانه است و هزینه واسطه‌‌ای وجود ندارد. علاوه بر آن مشاوران و کارشناسان سایت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مشتریان گرامی هستند تا رفع ابهام شود و اگر سوالی بود، پاسخ داده شود.

 

مشاوران مجرب، شما را به سمت خریدی درست، راهنمایی می‌کنند. به روز‌ترین قیمت انواع آهن آلات همچون پروفیل را می‌توانید در این سایت مشاهده نمایید و یا استعلام قیمت کنید. به راحتی در هر مکان و زمانی که هستید می‌توانید به سایت دسترسی داشته باشید و محصول مورد نظر را سفارش دهید. از مزایای دیگر مجموعه، تحویل فوری محصول است. طی مدت زمانی کوتاه می‌توانید محصول را در آدرس داده شده تحویل بگیرید. با خرید پروفیل صنعتی و ساختمانی از آهن بورس، خرید خود را تضمین کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *