بررسی قیمت جهانی تیرآهن

 

تحلیل و بررسی قیمت جهانی تیرآهن امری واجب و اجتناب‌ناپذیر برای مشاغل مرتبط با محصولات آهن و فعالان در این زمینه است. همچنین نوسانات قیمت آهن‌آلات با توجه به این‌که، آهن یکی از مهم‌ترین اجزای ساخت اسکلت بنا محسوب می‌شود، جهت ساخت‌وساز ساختمان، موردتوجه بسیاری از افراد است. پس اگر تمایل به بررسی بهای جهانی تیرآهن دارید تا آخر مقاله، ما را همراهی کنید.

قیمت تیرآهن در کشورهای اروپایی

تمامی کشورها در این چند ماه اخیر، دچار نوسانات اقتصادی بسیاری شده‌اند. کشورهای اروپایی در نظر دارند با تغییر در برنامه پیش‌فروش خود، میزان فروش تیرآهن را افزایش داده و روند تغییر قیمت آهن‌آلات را، به قیمت ثابتی برسانند.

بااین‌وجود در اغلب کشورهای اروپایی، در ماه اخیر میزان تقاضا بسیار کم‌ و قیمت تیرآهن تولیدی در این کشورها به ازای هر تن ۱۵ یورو افزایش یافته است. به‌علاوه، پیشنهاد شده است قیمت مواد اولیه ساخت در بازارهای کشورهای اروپایی تا ۲۰ یورو افزایش پیدا کند که این موضوع در این کشورها عامل کاهش تولید این محصولات در برابر افزایش قیمت مواد اولیه و الکترودهای گرافیکی شده است.

همچنین در کشورهای اروپای شمالی، بر اساس افزایش میزان تقاضا پیش‌بینی شده بود که قیمت ملزومات آهن در ماه جاری به میزان ۳۰ یورو افزایش پیدا کند. اما مواردی مانند کاهش قیمت شمش موجب شده است تا آنها تنها قیمت تیرآهن تولیدی خود را به ازای هر تن، ۱۵ تا ۵  یورو افزایش دهند.

علاوه بر این، در کشورهای اروپایی به دلیل کمبود الکترود گرافیکی برای تولید شمش و ذوب‌آهن، با خرید مواد اولیه گران‌تر، قیمت تیرآهن حالت صعودی دارد. چرا که این کشورها مجبور هستند مواد الکترودی اولیه را باقیمت بالاتر خریداری و درنتیجه با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

اتیرآهن در کشورهای اروپایی

میزان تقاضا برای خرید تیرآهن در کشورهای اروپایی 

میزان فروش تیرآهن در کارخانجات اروپایی کاملاً مناسب است. اما کمی تردید نسبت به تعداد خریداران و کاهش میزان فعالیت خرید وجود دارد. افزایش ناگهانی قیمت تیرآهن در ماه‌های اخیر باعث شده که میزان فعالیت در قسمت خرید، نزولی باشد و خریداران علاقه‌ای به خرید این محصولات با قیمت بالا نشان ندهند. به همین دلیل ممکن است جنگ بزرگی میان خریداران و تولیدکنندگان بر سر قیمت نهایی تیرآهن شکل گیرد.

قیمت تیرآهن در ایالات‌متحده آمریکا

قیمت تیرآهن داخلی و وارداتی کشور آمریکا، به ترتیب ۵۶۰ تا ۵۸۰ دلار به ازای هر تن اعلام شده است. این قیمت به دلیل کاهش قیمت قراضه از سال ۲۰۱۷‌ و بخش ۲۳۲ قانون آمریکا ثابت و بدون تغییر مانده است. درواقع‌ قانون بند ۲۳۲ آمریکا این موضوع را مطرح می‌کند که آیا واردات، تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد می‌کند یا خیر؟ آمریکا برای این که بتواند بین واردات و صادرات کالاهای خود هماهنگی‌های لازم را داشته باشد، این قانون را تصویب کرده است که قیمت هر کالای وارداتی باید کمتر از قیمت تولید داخلی باشد.

در سال اخیر به گفته یکی از توزیع‌کنندگان تیرآهن، این قانون در مورد محصولات وارداتی کمی محدود شده است و ممکن است درزمینه واردات تیرآهن مشکل خاصی رخ ندهد و تقاضای خرید محصولات وارداتی در حد متوسط باقی بماند.

البته لازم به ذکر است که بعد از افزایش قیمت در ماه دسامبر، قیمت تیرآهن در ماه ژانویه متعادل و در حال حاضر کاملاً ثابت است. البته تخفیفاتی برای محصولات فروخته‌شده در نظر گرفته شده است که اعمال این تخفیفات به تاجران و تصمیمات فروشندگان بستگی دارد.

بررسی نرخ جهانی فولاد
بررسی نرخ جهانی فولاد

نرخ جهانی فولاد شامل سنگ‌آهن قراضه، آهن، شمش و محصولات نهایی مثل میل کرم یا تیرآهن است. برای بررسی قیمت جهانی تیرآهن باید بهای خرید فولاد را نیز در نظر گرفت. قیمت فولاد در چند ماه اخیر تغییر مسیر داده و روند کاهشی پیدا کرده است و به نظر می‌رسد این روند ادامه خواهد داشت. سرحد قیمت شمش آهن در دریای سیاه از سقف ۴۱۰ تا ۴۵۰ دلار به‌ازای هر تن، کاهش قیمت داشته است.

علت اصلی این التهابات در بازار داخلی و قیمت تیرآهن، روند نزولی قیمت جهانی و بحث کمبود مواد اولیه در زنجیره تولید خصوصی است. طبق گفته ستاد تنظیم بازار فولاد، قرار است نرخ پایه عرضه شمش در بورس کالا افزایش پیدا کند که این تغییر در نهایت منجر به رضایت فولادسازان کشور شده و آنها عرضه شمش و تیرآهن را در حجم بالا و به حد نیاز در بازار تزریق کنند.

سخن پایانی

آهن و مشتقات آن یکی از مواردی است که باید هنگام خرید آنها وقت و توجه زیادی را در انتخاب مراکز معتبر صرف کنید. وجود یک مرکز توزیع باسابقه و معتبر در این زمینه می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، سایت آهن آلات ایران بستری مناسب و مطمئن برای خرید انواع ملزومات آهن فراهم کرده است که سابقه درخشانی در فروش آنلاین در این راستا دارد. همچنین مشاورین باتجربه سایت به‌صورت تمام‌وقت در حال پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان در تمامی موضوعات مرتبط با آهن هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *