میلگرد فشاری چیست؟

میلگرد فشاری یا همان میلگرد انتظار، از جمله پرکاربردترین مصالح مورد استفاده در ساخت‌وسازها است. این محصولات از انواع خاص میلگردها به شمار می‌رود و به همین دلیل نیز دارای خواص ظاهری و مشخصات فنی متمایزی است. زمانی که از اجزای بتنی در ساخت‌وسازها استفاده می‌شود باید بتوان بار آنها را به‌صورت یکنواخت به اعضای مجاور انتقال داد. به همین منظور از این محصولات استفاده شده و به‌این‌ترتیب می‌توان از ایجاد فشار مضاعف بر قسمت‌های مختلف، جلوگیری کرد. با استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که این مصالح دارند می‌توان به‌راحتی، سازه‌ها را توسعه داده و یا فرایند بتن‌ریزی را ادامه داد.

برای ساخت میلگرد ریشه یا میلگردهای فشار از فولادی با عیار 250 استفاده شده و برای این‌که آنها را در برابر خوردگی مقاوم کنند از روکش‌های اپوکسی استفاده می‌کنند. برای خرید میلگرد از نوع فشاری باید مرکزی معتبر و باتجربه را انتخاب کنید تا از بابت متریال مورد استفاده در آنها و همچنین طول عمر آنها آسوده‌خاطر باشید.

میلگرد فشاریاز میلگرد انتظار در چه مواردی استفاده می‌شود؟

میلگرد فشاری دارای کاربردهای مختلفی است. دلیل تنوع بالا در کاربرد این تجهیزات، خواص و قابلیت‌های ویژه این محصولات هستند. از جمله موارد کاربرد این محصولات می‌توان به استفاده برای اتصال ستون به فونداسیون اشاره کرد. با استفاده از این تجهیزات می‌توانید ستون را به فونداسیون ساختمان متصل کرده و امکان ادامه ساخت‌وساز و یا توسعه سازه را ایجاد نمود. این مورد از کاربردهای میلگرد انتظار را می‌توان به‌عنوان پرمصرف‌ترین موارد کاربرد آنها معرفی کرد. اتصال دال به ستون، اتصال ستون به ستون، اتصال تیر به تیر، اتصال ستون به تیر، اتصال راه‌پله به دال و دال به دال نیز از دیگر کاربردهای این تجهیزات به شمار می‌روند.

مزایا استفاده از میلگرد فشاری

استفاده از میلگرد ریشه می‌تواند به مشکلات اجرایی و عملیاتی پایان دهد. در مواردی که به دلیل عدم وجود فضای کافی در کارگاه‌ها و محل ساختمان‌سازی، امکان ایجاد و مهار میلگرد وجود نداشته باشد و نتوان از میلگردهای یکسره استفاده کرد می‌توان از انواع میلگرد انتظار استفاده کرده و عملیات ساخت‌وساز را ادامه داد؛ اما دلایل استفاده از میلگرد فشاری، تنها به این موارد ختم نمی‌شود. استفاده از این محصولات دارای مزیت‌های مختلفی است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برطرف کردن لغزش در میلگرد طبقه اول به دلیل لنگر کردن زیاد در پای ستون
  • سرعت بخشیدن به روند اجرایی ساخت‌وساز
  • کاهش دورریز و پرت میلگرد در محیط ساختمان‌سازی
  • عدم نیاز به استفاده از نیروی متخصص برای برش دادن و بستن میلگردها
  • صرفه‌جویی در زمان اجرای پروژه ساخت‌وساز
  • رفع شرایط و ضوابط آیین‌نامه‌ای درباره مسائل طراحی ساختمان‌ها

کلام آخر

به‌منظور خرید میلگرد فشاری می‌توانید به سایت آهن‌آلات ایران مراجعه کنید. این بازار بزرگ‌ترین سایت­های آهن‌آلات در تهران است. این بازار در زمینه خریدوفروش انواع آهن‌آلات فعالیت داشته و در طول سال‌های فعالیت خود، توانسته کارنامه درخشانی را رقم بزند. به‌منظور خرید این تجهیزات می‌توانید به سایت اینترنتی این مجموعه مراجعه کرده و از قیمت لحظه‌ای این محصولات و مشخصات فنی آنها باخبر شوید. در صورت ثبت سفارش می‌توانید بار خود را در حجم مختلف و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کنید. با خرید از این مرکز، می‌توانید این نوع میلگردها را با پایین‌ترین قیمت، خریداری کنید، زیرا در این بازار، تمامی واسطه‌ها حذف شده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *