خرید صفحه ستون از اینجا، ارزانترین قیمت بازار آهن

یکی از ابزارهای بسیار مهم در ساختمان‌سازی صفحه ستون است. بسیاری از افراد این عنصر مهم را به بیس پلیت نیز می‌شناسند. این محصول کاربردهای بسیار گسترده‌ای داشته و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مراحل در ساختمان‌سازی انتخاب مکان مناسب برای نصب بیس پلیت است. استفاده از این سازه در ساختمان‌سازی مزایای بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین دلایلی که بیشتر افراد از نصب صفحه ستون خودداری می‌کنند هزینه‌های بسیار زیاد آن است که می‌توان با انتخاب فروشگاه مناسب این مشکل را برطرف کرد. در ادامه مقاله می‌خواهیم اطلاعات بیشتری را در خصوص انواع بیس پلیت و مزایای آن و همچنین نقش آن در ساختمان در اختیارتان بگذاریم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

 

صفحه ستون چیست؟

صفحه ستون به سازه‌ای از جنس آهن و یا فولاد گفته می‌شود که میان ستون و همچنین پی ساختمان قرار دارد. در واقع این سازه ارتباط میان ستون و پی ساختمان را برقرار می‌کند. به ستون یک ساختمان فشارهای بسیار زیادی وارد می‌شود که بیس پلیت تمام فشارهای وارده به ستون را به پی ساختمان منتقل می‌کند. انواع بیس پلیت از نظر طول و عرض و همچنین ضخامت با یکدیگر فرق می‌کند. به صورت رایج محصولی که مورد استفاده عموم قرار دارد دارای ابعاد ۳۰*۳۰ و همچنین ضخامت ۸ تا ۲۰ میلی متر می‌باشد. هر چقدر که ابعاد این صفحه مسطح افزایش پیدا کند میزان فشاری که به بتن دارد می‌شود کاهش می‌یابد.

این صفحه‌ها در ساختمان به حالت عمودی قرار می‌گیرد. نصب و اجرای آن در ساختمان بسیار ساده و راحت است و در زمان بسیار کمی مقدور می‌شود. این سازه را می‌توان به صورت مستقیم به ستون متصل کرد و یا اینکه از ابزارهای مختلفی همچون میله و پیچ استفاده نمود که کاملا بستگی به نوع آن دارد. از اتصال گیردار و همچنین مفصلی برای صفحه ستون استفاده می‌شود. اتصال گیردار به صورت رایج برای ساختمان‌های یک طبقه و اتصال مفصلی برای ساختمان‌های چند طبقه کاربرد دارد.

صفحه ستون

صفحه ستون

نقش‌های صفحه ستون در ساختمان

به صورت کلی می‌توان گفت اصلی‌ترین و مهم‌ترین نقشی که صفحه ستون در ساختمان ایفا می‌کند این است که سطح تماس ستون و بتن را افزایش می‌دهد. این سازه تمام وزن و بارهای سقف را تحمل کرده و موجب افزایش مقاومت و همچنین استحکام ساختمان می‎شود. مخصوصا در مناطق زلزله‌خیز استفاده از بیس پلیت می‌تواند از ریزش ساختمان جلوگیری به عمل آورد.

نصب صفحه ستون بر روی پی

همانطور که در متن بالا نیز اشاره شد صفحه ستون بر روی پی ساختمان قرار می‌گیرد. برای انتخاب محل قرارگیری صفحه ستون بر روی پی از ابزارهایی همچون ترازهای آکس و ریسمان کشی استفاده می‌کنند. باید بدانید که انتخاب درست‌ترین مکان برای نصب از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. نصب این صفحه بر روی محل نامناسب موجب اجرای نادرست سقف می‌شود و همچنین بارهای وارد از سقف نیز به صورت نادرستی به پی انتقال می‌یابد. پیشنهاد می‌شود از افراد باتجربه و خبره که دارای تجربه و اطلاعات کافی در این زمینه هستند برای نصب و اجرای بیس پلیت استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در نصب این صفحه وجود دارد هواگیری آن است. بسیاری از معماران و مهندسین به هواگیری صفحه ستون رگلاژ نهایی نیز می‌گویند. برای انجام هواگیری در قسمت وسطی بیس پلیت سوراخی را ایجاد می‌کنند.

نکات مهم هنگام اجرای صفحه ستون

نصب و اجرای صفحه ستون بسیار دقیق و حساس است چون هر گونه خطا در مراحل اجرا مشکلات فراوانی را به همراه دارد. توجه به زاویه تقاطع ریسمان‌ها یکی از مواردی است که می‌توان از طریق آن به درستی و یا نادرستی کار پی برد. در صورت نود درجه بودن زاویه نقاطی می‌توان نتیجه گرفت که کار به درستی انجام شده است. با استفاده از بولت می‌توان دو طرف بیس پلیت را به پی متصل کرد. برای روان بودن بولت گریس کاری آن لازم و حیاتی است.

صفحه ستون

نکات مهم به هنگام خرید

برای خرید آهن آلاتی همچون صفحه ستون باید در ابتدا پروژه را به دقت ارزیابی نمود و متناسب با پروژه بهترین و مناسب‌ترین گزینه را تهیه کرد. تولید کنندگان بسیار زیادی انواع محصولات آهنی را تولید می‌کنند که شناخت و انتخاب بهترین آن‌ها موضوع اساسی و مهم به شمار می‌رود. حتما استاندارد و با کیفیت بودن محصول را بررسی کرده و تنها در صورت اطمینان خرید را انجام دهید. برای خرید آهن آلات به صورت اینترنتی هزینه‌های حمل و نقل نیز موضوع بسیار مهمی است که باید به صورت دقیق بررسی شود.

عوامل موثر بر قیمت آهن آلات و بیس پلیت

به صورت دقیق نمی‌توان قیمت مشخصی را برای انواع آهن آلات و همچنین بیس پلیت مشخص نمود. این محصولات تحت تاثیر فاکتورهای متعددی قرار گرفته و با توجه به آن‌ها کاهش و افزایش می‌یابد. نرخ ارز و دلار به صورت مستقیم بر روی قیمت آهن آلات موثر می‌باشد. هر چقدر که قیمت دلار بیشتر شود نرخ بالاتری را برای انواع آهن آلات در نظر می‌گیرند. تورم و سیاست‌های دولت نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی نرخ فروش این محصول تاثیر می‌گذارد.

یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده انواع آهن سایت آهن آلات ایران است. در این فروشگاه بهترین و با کیفیت‌ترین انواع صفحه ستون با ابعاد استاندارد و مناسب وجود دارد که در صورت سفارش مشتری در کم‌ترین زمان ممکن تحویل داده می‌شود. قیمت تمام محصولات موجود در سایت بسیار کم و منصفانه است. با توجه به این امر می‌توانید با قبال پرداخت هزینه‌های کمتر ایمنی ساختمان خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *