میلگرد بستر

قیمت میلگرد بستر خرید مستقیم از آهن آلات ایران

قیمت میلگرد بستر به مانند دیگر محصولات فولادی نوسانات زیادی به خود دیده است. این امر از یک سو بر اشتیاق سرمایه گذاری تولیدکنندگان و از سویی دیگر برای قدرت خرید مصرف کنندگان تأثیر گذاشته است. درست است که میلگرد بستر یک جزء اساسی در ساخت و ساز نیست اما می‌تواند به افزایش پایداری و استحکام ساختمان کمک شایانی کند. به هر روی، چه عواملی بر لیست قیمت میلگرد بستر تاثیرگذار است؟ در این بررسی به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد بستر

عوامل کلی موثر بر قیمت میلگرد بستر شامل هزینه تولید، رابطه بین عرضه و تقاضا، عوامل سوداگرانه و سایر موارد است. عوامل موثر بر هزینه تولید شامل هزینه‌های مواد اولیه و هزینه‌های انرژی هستند. عوامل عرضه و تقاضا مواردی مانند چرخه‌های اقتصاد کلان و مصرف تولید و موجودی را شامل می‌شوند. عوامل سوداگرانه نیز به سیاست‌های واردات و صادرات کشور مربوط می‌شود. در ادامه به طور مفصل به فاکتورهای موثر بر قیمت میلگرد بستر گالوانیزه اشاره می‌کنیم:

میزان عرضه و تقاضا

هر چه میلگرد بستر در بازار کمتر باشد، قیمت آن بیشتر است. این امر به ویژه در بازار فولاد نیز صادق است زیرا تقاضا برای سال‌ها به طور پیوسته در حال افزایش است زیرا کاربردهای جدیدی برای این فلز معجزه آسا پیدا می‌شود. نه تنها باید عرضه و تقاضای فعلی را در نظر بگیریم بلکه صندوق‌های مالی نیز به پیش بینی‌ها و روندها نگاه می‌کنند تا تصمیم بگیرند که قیمت یک کیلوگرم میلگرد بستر چقدر باید باشد.

قیمت بازار هر کالایی ارتباط تنگاتنگی با وضعیت عرضه و تقاضا دارد و محصولات فولادی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تأثیر پیشرفت فناوری بر قیمت میلگرد بستر عمدتاً از سه جنبه ناشی می‌شود. اول تأثیر بر فرآیند تولید و سپس هزینه تولید است. دوم، پیشرفت تکنولوژی منجر به تولید میلگردهای بستر جدید می‌شود و در نتیجه تقاضا برای این میلگردها را کاهش می‌دهد.

 

قیمت میلگرد بستر

هزینه مواد اولیه

در حال حاضر، دو سوم تولید فولاد جهان از سنگ آهن است. بنابراین، تغییر در قیمت سنگ آهن یک عامل کلیدی موثر بر هزینه تولید محصولات فولادی است. در عین حال، حمل و نقل آب، برق، گاز و سایر انرژی‌ها در تولید محصولات فولادی مورد استفاده در تولید و بهره برداری از صنعت نیز هزینه عملیاتی و سودآوری را تشکیل می‌دهند.

فولاد از اجزای مختلف، عمدتاً ضایعات فلز و سنگ آهن تشکیل شده است. زمانی که این مواد با کمبود مواجه باشند، هزینه تمام شده محصول به طور طبیعی افزایش می‌یابد، اما زمانی که این مواد اولیه افزایش پیدا می‌کنند، قیمت تمام شده فولاد کمتر می‌شود. بنابراین مواد اولیه رابطه مستقیمی با قیمت میلگرد بستر دارند.

وضعیت اقتصادی و نوسانات ارز

تقاضا برای فولاد با توسعه اقتصاد جهانی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. توسعه صنعت فولاد نیز ارتباط مثبتی با توسعه اقتصادی آن کشور دارد. سرعت رشد اقتصادی مستقیماً بر تقاضای مصرفی جامعه برای شمش‌های فولادی تأثیر می‌گذارد و در نتیجه بر قیمت میلگرد بستر و محصولات فولادی دیگر تأثیر می‌گذارد.

می‌توان گفت توسعه صنعت فولاد بیشتر متاثر از چرخه اقتصادی است. زمانی که اقتصاد ملی در دوره رشد سریع قرار دارد، تقاضای بازار برای محصولات فولادی افزایش پیدا می‌کند. زمانی که اقتصاد ملی وارد دوره تعدیل شود، قیمت میلگردهای بستر نیز کاهش می‌یابد. در حالی که قدرت دلار آمریکا عامل اصلی قیمت فولاد است، نوسانات روزانه نرخ ارز باعث می‌شوند تا بازار اطمینان خود را از دست دهد زیرا مشتریان با احتیاط بیشتری وارد بازار می‌شوند. ارز ضعیف‌تر حتی قوی‌ترین صنعت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هزینه‌های حمل و نقل و نیروی کار

هزینه‌های حمل و نقل به داخل و خارج بسته به زمان سال و هر تعداد موقعیت سیاسی بسیار متفاوت است. با این حال، زمانی که واردات مواد خام مورد استفاده برای فولاد ممکن است گاهی ارزان‌تر از تولید داخلی آن باشد، بنابراین فشارهایی بر صنعت تولید برای استفاده از مواد داخلی وارد شده اند. تشویق تولیدکنندگان به خرید از محصولات داخلی ممکن است منجر به افزایش هزینه‌های نیروی کار شود.

تولید کنندگان داخلی میلگرد بستر هزینه‌های حمل و نقل و نیروی کار را دارند. این هزینه های متاثر از شرایط اقتصادی کشور، قیمت بنزین، تورم و گرانی‌های روزافزون است. بنابراین کارخانجات برای بقا در بازار، قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند تا بتوانند از پس هزینه‌های داخلی خود برآیند.

کلام آخر

قیمت میلگرد بستر در رابطه مستقیمی با عوامل داخلی و خارجی قرار دارد. مسائلی مانند اقتصاد ضعیف، تورم، گرانی، هزینه جهانی فولاد، نوسانات ارزی، هزینه‌های نیروی کار و بسیاری موارد ریز و درشت، همگی بر لیست قیمت میلگرد بستر تاثیر دارند. برای یک پروژه ساختمانی، میلگرد بستر بخش کمی از هزینه‌ها را شامل می‌شود اما می‌تواند پایداری سازه را به میزان زیادی افزایش دهد. پس اگر در این حوزه فعالیت می کنید، میلگرد بستر برای پروژه شما یک مزیت بالقوه محسوب می‌شود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *