افت شدید قیمت آهن

دلایل افت شدید قیمت آهن؟ آیا تقاضا برای آهن آلات کم شده؟

افرادی که در ساخت و ساز فعالیت می‌کنند، به دنبال اطلاعاتی از قبیل قیمت تیرآهن، قیمت روز میلگرد و به طور کلی جویای اوضاع بازار آهن آلات هستند. زیرا در صنعت ساخت و ساز از فراورده‌های آهنی استفاده بسیار زیادی می‌شود. این اواخر شاهد کاهش قیمت آهن آلات در بازار بوده ایم. اما دلایل افت شدید قیمت آهن چیست؟ مطلبی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلایل افت شدید قیمت آهن

 

اخبار آهن آلات حاکی از کاهش قیمت آهن است. در نتیجه نوسانات قیمت آهن آلات، نرخ محصولات فولادی نیز در بازار کاهش یافته است. بازار آهن آلات از گذشته تا به الان همیشه در حال نوسان بوده و نرخ ثابتی نداشته است. قیمت آهن آلات به دلیل کاربرد و اهمیت آن در صنایع ساختمان سازی و دیگر صنایع، همواره مورد توجه مصرف کنندگان می‌باشد. عوامل متعددی وجود دارد که در قیمت نهایی آهن آلات تاثیر می‌گذارند. می‌توان گفت: یکی از دلایل افت شدید قیمت آهن را عقب نشینی شدید قیمت در بازارهای صادراتی منطقه، واردات محصولات تحریم زده از سایر کشورها با پایین‌ترین قیمت ممکن جهت رقابت با ایران و دور زدن تحریم‌ها بوده است. این عامل موجب کاهش قیمت قابل توجه، قیمت‌های صادراتی در منطقه شده است.

می‌توان بیان کرد، افت شدید قیمت آهن در بازار به دلیل افت قیمت‌های جهانی و بحران‌های اقتصادی حاکم در دنیا است. اما نمی‌توان گفت دلایل افت شدید قیمت آهن کاهش تقاضای آن بوده است. نوسانات قیمت آهن و عدم ثبات آن موجب شده است تا خریداران در بازار معامله‌‌ای نکنند و احتمال این وجود دارد تا زمانی که قیمت‌ها به ثبات نرسند، وضعیت بازار به همین شکل باقی بماند.

پیش خرید آهن آلات در بازار کاهشی

با توجه به دلایل افت شدید قیمت آهن بسیاری از پیمانکاران و مصرف کنندگان میلگرد و سایر مقاطع فولادی تلاش می‌کنند تا محصولات مورد نیاز خود را به صورت پیش خرید تهیه کنند. در نتیجه می‌توانند با استفاده از این فرصت چند ماه پیش از آغاز ساخت و ساز، مقاطع فولادی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر سفارش دهند و در زمان تعیین شده دریافت کنند. به این اقدام پیش خرید آهن آلات می‌گویند. شما نیز می‌توانید با استفاده از این فرصت طلایی ساخت و ساز خود را با قیمت مناسب‌تری انجام دهید.

جهت این اقدام باید با فروشندگان مقاطع فولادی و آهن آلات صحبت کنید. اما اگر شما بتوانید محصولات مد نظر خود را به صورت مستقیم از کارخانه خرید کنید و واسطه‌ها را حذف نمایید، قطعا می‌توانید خرید خود را با قیمت مناسب‌تری انجام دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می‌توانید با مجموعه آهن آلات ایران ارتباط برقرار کنید و با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. مشاوران بخش فروش آهن این مجموعه در این زمینه راهنمایی می‌کنند و قیمت روز مقاطع فولادی

را در اختیار شما قرار می‌دهند.

عوامل موثر در قیمت بازار آهن

 

قیمت آهن آلات به پارامتر‌های متعددی بستگی دارد. با بررسی هر یک از آن‌ها می‌توان به دلایل افت شدید قیمت آهن پی برد. به طور کلی مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در تعیین نرخ آهن آلات شامل موارد زیر می‌شود:

  • میزان عرضه و تقاضا

کاهش عرضه مقاطع فولادی موجب کمبود محصولات و در نتیجه افزایش قیمت مقاطع فولادی می‌شود. از طرف دیگر با افزایش عرضه محصولات و کاهش تقاضا جهت خرید مقاطع فولادی، قیمت آهن آلات کاهش خواهد یافت.

  • نیاز صنایع وابسته

افزایش فعالیت پروژه‌های عمرانی یا افزایش میزان تولید شرکت‌های ساختمانی، به مقاطع فولادی زیادی نیاز دارد. افزایش نیاز صنایع وابسته موجب بالا رفتن قیمت مقاطع فولادی خواهد شد.

  • قیمت دلار

نرخ ارز و دلار همواره تاثیر بسیار زیادی در قیمت آهن آلات گذاشته است.

  • نرخ تورم

از میان کلیه عوامل تاثیرگذار در افزایش یا افت قیمت آهن آلات، نرخ تورم از جمله مهمترین و موثرترین دلایل است. افزایش یا کاهش نرخ تورم می‌تواند صنایع فولاد و کارخانه‌های تولید کننده آهن آلات را تحت تاثیر بسیار زیادی قرار دهد و قیمت مقاطع فولادی را در بازار دگرگون سازد.

  • نرخ انرژی مورد نیاز کارخانه‌ها

نوسان قیمت سوخت و انرژی‌های مصرف شده در پروسه تولید آهن آلات می‌تواند موجب دگرگونی قیمت آهن در بازار شود.

  • مخارج مربوط به حمل و نقل

این عامل از از عواملی است که کمتر به آن توجه می‌شود، با این حال در قیمت نهایی آهن آلات بی‌تأثیر نیست.

سخن پایانی

بازار فولاد و آهن آلات یکی از بازارهای فعال در کشور ایران و سایر کشورها است. این بازار همواره دست خوش تغییرات و نوسانات قیمت قرار دارد. آنچه ما امروز شاهد آن هستیم کاهش قیمت آهن در بازار است. ما در این مطالب تلاش نمودیم تا دلایل افت شدید قیمت آهن را مورد بررسی قرار دهیم. شما می‌توانید کلیه مقاطع فولادی مدنظر خود را از آهن آلات ایران خریداری کنید. آهن آلات ایران در راستای حقوق خریدار و حذف واسطه‌ها و دلال‌های بازار آهن، همواره محصولات خود را با قیمتی زیر قیمت بازار ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید کلیه خرید‌های خود را به صورت آنلاین و از سایت آهن آلات ایران انجام دهید و تجربه خرید یک خرید آنلاین آهن آلات ایده آل و کاملا بی‌دردسر را داشته باشید.

قیمت لحظه‌ای انواع آهن آلات را میتوانید در لینک های زیر مشاهده کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *