مشخصات توری و انواع آن

توری فلزی از محصولات تولید شده از سیم فلز است که کارایی بسیاری دارد. از مشخصات توری فلزی می‌توان به شبکه فلزی بافت شده، یا برش و کشش ورق فولادی که توری فلزی را تولید می‌کند، اشاره کرد. این مقاطع فولادی مانند دیگر فراورده‌های آهن در عرض و طول‌های متفاوتی تولید می‌شود. از بارزترین مشخصات توری فلزی خصوصیات سیم مفتول و ورق فلزی است که تقریباً مانند آن عمل می‌کند و تنها تفاوت این دو مقاطع فولادی در وزن آن است.

انواع توری فلزی

اولین دسته بندی که در انواع توری مورد بررسی قرار می‌گیرد، از نظر جنس است. زیرا توری فلزی از سیم مفتول و ورق فولادی تولید شده است که هرکدام از آنها مشخصات خاص خود را دارند. بر اساس متریالی که در تولید توری فلزی استفاده می شود به دو دسته توری مفتولی و توری ورقه‌ای، تقسیم بندی می‌شود. دسته بندی انواع توری بیشتر بر اساس اسامی رایج آنها می‌باشد که در ادامه برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد..

مشخصات-فنی-توری-فرنگیانواع توری مفتولی

تمامی توری‌هایی که بر اساس سیم‌های مفتولی تولید می‌شوند بر اساس قطر سیم مفتول، نوع بافت، اندازه چشمه و شکل چشمه دسته بندی شده و نام‌های خاصی دارند.

 

  • توری حصاری

توری حصاری از سیم مفتول بافته شده است و شبکه‌های آن به شکل لوزی بوده و تمامی سیم مفتول‌ها به شکل قلاب در یکدیگر بافته شده‌اند. کاربرد اصلی آن در فنس و حصار کشی است. قطر سیم مفتولی که در این توری مورد استفاده قرار می‌گیرد،  بین ۲ تا ۳ میلی‎متر است و ابعاد تمامی چشمه‌های آن ۵ تا ۸ سانتی متر است.

 

  • توری مرغی

توری مرغی درست مانند توری حصاری از سیم‌های مفتولی تولید شده و شبکه‌های چشمه آن به شکل شش ضلعی هستند. سیم مفتول‌ها در نقطه اتصال چندین مرتبه به یکدیگر تابیده شده‌اند. کاربرد اصلی این توری‌ها برای نگهداری حیوانات است، معمولاً برای حیوانات و پرندگان از این توری استفاده و به همین علت نام آن توری مرغی است.

 

  • توری گابیون

این توری شباهت کاملاً زیادی به توری مرغی داشته و تنها تفاوت اصلی در نوع بافت چشمه است. چشمه توری گابیون با تابیده شدن سه دور سیم مفتول به یکدیگر تولید شده و شکل چشمه آن نیز شش ضلعی است. ضخامتی که در سیم‌های مفتول توری گابیون است بیشتر از توری مرغی بوده و به همین علت مقاومت بالاتری دارند.

 

  • توری پرسی

یکی از انواع توری سیم مفتولی توری‌های پرسی هستند. توری پرسی شباهت زیادی با مش‌های فولادی دارند. مش فولادی شبکه‌ای بافته شده و مربع شکل از سیم مفتولی است. این سیم‌های مفتولی ضخامت بالا دارند و برای تولید توری پرسی از دستگاه پرس استفاده می‌شود. کاربرد اصلی توری پرسی در تولید سرندهای صنعتی، تولید قفس حیوانات وحشی و …. است.

 

نکاتی که باید در خرید انواع توری توجه کرد

اولین نکته‌ای که باید در خرید توری فلزی به آن توجه داشت، قیمت آن است. زیرا توری‌ها بر اساس کاربردی که دارند قیمت متفاوتی دارند. به عنوان مثال استفاده از توری حصاری برای قفس حیوانات به علت هزینه بالایی که دارند به صرفه نبوده و باید از توری مرغی استفاده کرد.

نکته دیگری که باید در خرید انواع توری به آن توجه داشت، وزن توری است. وزن هر توری با توجه به کاربردی که دارد متفاوت است و باید به گونه‌ای انتخاب شود که مانع کارایی آنها نشود. به عنوان مثال استفاده از توری گابیون به علت وزن سبکی که دارد برای تولید قطعات پیش ساخته بسیار به صرفه است و پروژه را دچار مشکل نخواهد کرد.

سومین نکته توجه به چشمه توری‌ها است. به عنوان مثال اگر قصد نگهداری حیوانات را دارید باید از توری‌هایی استفاده کنید که چشمه متوسطی داشته تا وسایل آسیب زا از آن‌ها عبور نکند.

کاربرد توری مهم‌ترین قسمت خرید توری است. شما باید ابتدا بدانید برای چه کاری قصد خرید توری دارید تا پروژه شما را دچار اختلال نکند.

سایز سیم مفتولی با ضریب امنیتی مورد نیاز شما رابطه کاملاً مستقیمی دارد. اگر قصد حفاظت از مکانی را دارید حتماً به نوع سایز سیم مفتول و مقاومت آن توجه لازم داشته تا دستگاه‌های آسیب زا به راحتی وارد آن نشوند.

قیمت روز توری فلزی

قیمت روز توری فلزی علاوه بر وابستگی به قیمت ارز و فولاد، به بازار تقاضا نیز بستگی دارد. توری‌های فلزی بخشی از فراورده‌های فولادی هستند و با توجه به آشفتگی‌های داخلی بازار آهن آلات به طور دقیق نمی‌توان برای آن قیمتی مشخص تعیین کرد، اما به طور طبیعی قیمت توری فلزی داخلی از توری وارداتی به علت نداشتن هزینه‌های اضافی مانند گمرک پایین‌تر و به صرفه‌تر است.

سخن پایانی

در حوزه آهن آلات می‌توان گفت که سایت آهن آلات ایران توانسته است خدمات زیادی مانند معرفی کالاها، ارائه محصولات، ارائه مشاوره هنگام خرید را به مشتریان خود عرضه و باعث جلب اعتماد آنها شود. هدف این سایت خدمات رسانی به خریداران آهن آلات از جمله خریداران توری فلزی است تا بتوانند خریدی متناسب با نیاز خود را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت داشته باشند. این سایت توانسته است با ارائه مشاوره‌های رایگان هنگام خرید، اطلاعات زیادی را از محصولات مورد نیاز مشتریان، ارائه و آنها را با انواع محصولات مشابه آشنا کند که این عمل یک مزیت منحصر به فرد محسوب می‎شود که هر فروشنده‌ای در اختیار مشتری خود نخواهد گذاشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *