آیا در زمستان ۱۴۰۲ افزایش قیمت آهن آلات داریم؟

یکی از مهمترین محصولاتی که تولید و قیمت آن تاثیر به سزایی در اقتصاد کشورها دارد آهن آلات می‌باشد. همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر نرخ دلار افزایش شدید و غیر قابل پیش بینی داشته است. قیمت آهن آلات نیز به صورت مستقیم به نرخ دلار بستگی دارد. با توجه به این امر می‌توان گفت که در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت آهن آلات به نسبت گذشته بوده اید. با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر نرخ دلار به ثبات نسبی رسیده میزان قیمت این محصول نیز به صورت تقریبی ثابت مانده است. میزان قیمت آهن آلات در زمستان ۱۴۰۲ یکی از مهمترین چالش‌های افراد مختلف می‌باشد. در این مقاله قصد داریم مواردی که بر روی قیمت‌گذاری این محصول جهانی اثر می‌گذارد را شرح دهیم تا اطلاعات خوبی در خصوص افزایش و یا کاهش قیمت این محصول در زمستان ۱۴۰۲ بدست آورید.

روش‌های پیش بینی قیمت آهن آلات در زمستان

 

به صورت کلی کارشناسان برای پیش بینی قیمت آهن آلات در فصول مختلف از دو روش استفاده می‌کنند. یکی از روش‌ها استفاده از تحلیل بنیادی بوده و روش دیگر تحلیل تکنیکال است. در روش تکنیکال الگوهای قیمت آهن آلات را در ایران و سایر کشورهای دیگر بررسی کرده و سپس بر اساس آن‌ها قیمت را در آینده پیش بینی می‌کنند. با توجه به اینکه در کشور ما نرخ تورم و همچنین افزایش قیمت‌ها از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند نمی‌توان به صورت دقیق بر اساس تحلیل تکنیکال قیمت را پیش بینی نمود.

استفاده از تحلیل بنیادی برای پیش بینی قیمت بسیار بهتر می‌باشد. در این روش تمامی عوامل اثرگذار بر روی نرخ آهن آلات را بررسی کرده و سپس با توجه به آن‌ها اطلاعاتی در خصوص قیمت ارائه می‌دهند. در تحلیل بنیادی تمامی اخباری که در زمینه نرخ این محصول در ایران و کشورهای دیگر نیز وجود داشته بررسی می‌شود. باید بدانید که نه تنها شرایط اقتصادی کشور بر روی روند قیمتی اثر می‌گذارد بلکه اخبار سیاسی نیز کاملا موثر است.

میزان تقاضای آهن آلات در بازارهای مختلف

عرضه و تقاضای آهن آلات در زمستان

آهن آلات در بازارهای مختلف مخصوصا بازار مسکن دارای کاربرد است. هر چقدر که میزان تقاضا برای خرید آهن آلات در بازارهای مختلف افزایش پیدا کند نرخ آن نیز بیشتر می‌شود. به دلیل تورم افسار گسیخته تمایل افراد به ساخت و ساز بسیار کاهش پیدا کرده است. این امر نیز رکورد بازار مسکن را در پی دارد و بالتبع تمایل مشتریان برای خرید آهن آلات نیز کم می‌شود.

در صورت ثبات قیمت‌ها در زمستان ۱۴۰۲ و بالا رفتن تمایل افراد به ساخت و ساز میزان تقاضا برای خرید آهن آلات افزایش پیدا می‌کند. با افزایش تقاضای افراد برای خرید آهن آلات میزان قیمت آن نیز زیادتر می‌شود. به صورت کلی با در نظر گرفتن این مسئله که در زمستان به دلیل برودت هوا تمایل به ساختمان‌سازی بسیار کم می‌شود نرخ این محصول نیز در این فصل به صورت رایج ثابت و بدون تغییر باقی می‌ماند.

شرکت‌های تولید کننده خودرو نیز برای تولید انواع محصولات خود به آهن آلات نیازمند هستند. در صورتی که این شرکت‌ها تولیدات خود را در زمستان افزایش دهند تقاضا برای خرید نیز بیشتر می‌شود. این امر نیز بر روی قیمت‌گذاری آهن آلات در این فصل تاثیر می‌گذارد. در کنار موارد گفته شده باید بدانید که حجم زیادی از آهن آلات تولیدی در ایران به کشورهای متقاضی نیز صادر می‌شود. در صورتی که در کشورهای متقاضی صنایع مختلف دچار رشد شود قیمت آهن آلات ایران نیز رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

تاثیر قیمت نفت بر روی آهن آلات

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت انواع آهن آلات در زمستان ۱۴۰۲ نرخ نهایی نفت در آن فصل است. نفت علاوه بر تاثیرات مستقیم به صورت غیر مستقیم نیز بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد. سوخت اصلی وسایلی که آهن آلات را جابجا می‌کند از طریق نفت تامین می‌شود.

تعطیلات شرکت‌های تولید کننده

همانطور که می‌دانید در برخی از مواقع به دلایل گوناگون همچون کاهش میزان درآمد، ورود بیماری همچون کرونا برخی از شرکت‌های تولید کننده آهن آلات در سطح کشور تعطیل می‌شود. در این مواقع میزان تولید آهن آلات که محصول پرمتقاضی بوده کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند. با کاهش تولید محصول در فصل زمستان قیمت نهایی آهن آلات افزایش می‌یابد.

قیمت مواد اولیه

برای ساخت آهن آلات به مواد اولیه مختلفی نیاز است. از جمله مهم‌ترین مواد می‌توان به سنگ آهک و کروم اشاره کرد. بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز از کشورهای دیگر نیز تامین می‌شود. در صورتی که قیمت هر کدام از مواد اولیه در فصل زمستان زیادتر شود طبیعی بوده که نرخ این محصول نیز افزایش پیدا کند. در برخی از مواقع واردات انواع کالا دچار مشکل می‌شود. وجود مشکل در واردات انواع مواد اولیه مورد نیاز آهن آلات نیز زیادتر شدن قیمت این محصول را در پی دارد.

سایت آهن آلات ایران یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده انواع آهن در سطح کشور می‌باشد. تمامی محصولات به همراه فاکتور رسمی قابل ارسال است. در صورتی که می‌خواهید به صورت مستقیم و با حذف واسطه انواع آهن آلات را تهیه کنید استفاده از این سایت پیشنهاد می‌شود. قیمت تمامی محصولات بسیار مناسب و ارزان است. تمامی آهن آلات سفارش داده شده در بالاترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل داده می‌شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *