قیمت و خرید تیرآهن 14 اصفهان

قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان در بازار آهن آلات ایران (شاداباد)

تیرآهن به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد و مهم، در صنعت ساختمان‌سازی و عمران نقش مهمی را ایفا می‌کند. تیرآهن می‌تواند هر روز تغییر قیمت داشته باشد، مخصوصاً زمانی که جنگ اقتصادی در کشور حاکم شود، قیمت محصولات فولادی از جمله تیرآهن می‌تواند به صورت غیر منتظره افزایش چشمگیری داشته باشند. تیرآهن در چندین سایز و در کارخانه‌های مختلف تولید می‌شود. در ادامه عوامل موثر در قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان را بیشتر شرح خواهیم داد.

تیرآهن 14

تیرآهن یکی از محصولات پرکاربرد است که در سایزهای ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۰ تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کارخانه‌های مهمی که در سطح کشور تیرآهن را با کیفیت عالی و در سایزهای مشخص تولید و به بازار عرضه می‌کند، کارخانه ذوب آهن اصفهان است. از جمله کاربردهای تیرآهن ۱۴ اصفهان می‏توان به عنوان ستون، تیر در پوشش سقف‌ها، پل‌های لانه زنبوری، خرپا و نعل اشاره کرد. از آلیاژهای پر کاربرد که در تیرآهن اصفهان مورد استفاده قرار می‏گیرد می‏توان به ST37، ST44 و ST52 اشاره کرد که هر یک از این آلیاژها در قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان تاثیرگذار هستند.

 

وزن تیرآهن ۱۴ اصفهان

وزن تیرآهن 14

وزن آهن آلات برای مهندسین از دو جهت بسیار اهمیت دارد. از یک سو با محاسبه تقریبی وزن آهن آلات، وزن کلی سازه تا حدودی مشخص خواهد شد، از سوی دیگر متناسب با وزن آهن آلات هزینه‌ها می‌تواند کاهش یا افزایش پیدا کند.

در مشخص کردن وزن تیرآهن، سایز و ابعاد تیرآهن دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند در وزن تاثیر گذار باشند. گرچه همه کارخانه‌ها سعی می‌کنند از استانداردهای بین المللی در تولید محصولات خود استفاده کنند، اما این امکان وجود دارد که محصولات یک کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت باشد. وزن تیرآهن ۱۴ اصفهان نیز ممکن است با سایر کارخانه‌ها کمی متفاوت باشد.

به طور تقریبی می‌توان گفت هر شاخه از تیرآهن ۱۴ اصفهان وزنی معادل ۱۵۵ کیلوگرم دارد. طول استانداردی که برای یک شاخه تیرآهن در نظر گرفته می‌شود ۱۲ تا ۱۴ متر است که متناسب با سایزی که دارد، وزن نهایی در حدود ۱۵۵ کیلوگرم مشخص می‌شود.

علاوه بر طول شاخه تیرآهن، ارتفاع تیرآهن نیز در تعیین وزن بسیار موثر است. ارتفاع تیرآهن می‌تواند تا حدود ۲۰ سانتی متر در نظر گرفته شود. به طور کلی می‌توانید از سه روش برای تعیین وزن تیرآهن استفاده کنید که این روش‌ها به دلیل اینکه تخصصی هستند، معمولاً افرادی که در این زمینه خبره هستند می‌توانند وزن دقیق را با استفاده از فرمول‌های محاسباتی به دست آورند.

خرید تیرآهن ۱۴ اصفهان

 

به طور کلی تیرآهن‌ها در سه مدل لانه زنبوری، دوبل و معمولی یا هاش تولید می‌شوند که برای محاسبه وزن هر یک از این نوع تیرآهن‎ها، فرمول‌هایی وجود دارد که افراد متخصص می‌توانند از طریق این فرمول‌ها به وزن نهایی دست پیدا کنند.

ممکن است به هنگام خرید تیرآهن متوجه دو وزن برای تیرآهن ۱۴ باشید. معمولاً تیرآهن ۱۴ را در دو نوع وزن سبک و وزن متوسط، به فروش می‌رسانند. وزن سبک در حدود ۱۲۰ کیلوگرم و وزن متوسط ۱۳۰ کیلوگرم است. با توجه به متراژ شاخه و وزنی که تیرآهن ۱۴ دارد، نسبت به تیرآهن سایز ۱۶ و ۱۸ از وزن کمتری برخوردار است، در نتیجه قیمت مناسب‌تری دارد. معمولاً به دلیل ظریف بودن تیرآهن ۱۴ برای پروژه‌های سبک استفاده می‌شود.

مشخصات فنی تیرآهن نیز به طور غیر مستقیم می‏توانند قیمت تیرآهن۱۴ اصفهان را افزایش یا کاهش دهند. از جمله مشخصات فنی می‏توان به نوع بال‌ها اشاره کرد. در تیرآهن ۱۴ اصفهان استاندارد IPE رعایت می‏شود به این معنا که این نوع تیرآهن‎ها دارای بال‌های موازی و نیم‌ پهن هستند.

قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان

از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان می‌توان به برند کارخانه اشاره کرد. از آنجا که کارخانه ذوب آهن اصفهان جزو کارخانه‌های بزرگ و مجهز در سطح کشور به شمار می‌آید، محصولات تولیدی این کارخانه نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در نتیجه نسبت به سایر برندها محصولات این کارخانه از قیمت بالاتری برخوردار هستند. نکته دیگر که می‌تواند به طور محسوس بر قیمت تیرآهن ۱۴ تاثیر بگذارد، میزان عرضه و تقاضا است. قطعاً زمانی که عرضه کم اما تقاضا بیشتر باشد، قیمت تیرآهن ۱۴ نیز افزایش پیدا می‌کند. برخی از مباحث سیاسی و تصمیم‌های اقتصادی نیز می‌توانند در قیمت‌گذاری تیرآهن موثر باشند. در نهایت سایز و وزن تیرآهن تعیین کننده قیمت نهایی تیرآهن هستند. از عوامل دیگر که می‌توانند در قیمت تیرآهن نقش کمی داشته باشند، هزینه حمل و نقل، هزینه سوخت، نوسانات ارزی و قیمت مواد اولیه است.

سخن پایانی

آهن آلات ایران مجموعه‌ای بزرگ در حوزه فروش محصولات فولادی است که انواع تیرآهن را در سایزهای مختلف، از بهترین برندهای تولید کننده به فروش می‌رساند. برای اطلاع از قیمت تیرآهن ۱۴ اصفهان می‌توانید به سایت آهن آلات مراجعه و به صورت آنلاین، از قیمت لحظه‌ای این محصول فولادی مطلع شوید. ارسال به سراسر کشور با ماشین‌های مجهز، در نظر گرفتن قیمت پایه و تضمین کیفیت از جمله تعهدات مجموعه آهن آلات ایران به خریداران محصولات فولادی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *