کاهش قیمت میلگرد

پیش بینی کاهش قیمت میلگرد بازار آهن در روزهای آینده

بدون شک میلگرد یکی از پرکاربردترین ابزار و مصالح ساختمانی به شمار می‌رود. شما نمی‌توانید بدون وجود میلگرد سازه‌ای را بنا کنید و بدون شک به آن نیاز پیدا خواهید کرد. میلگرد میله‌ای توپر از جنس فلزات مستحکم است که جهت استحکام و اسکلت‌دهی به ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت این سازه با توجه به افزایش قیمت فلزات در سال‌های اخیر با افزایش رو به رو بوده است. بنابراین بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که این قیمت در آینده چگونه است. آیا امکان کاهش قیمت میلگرد وجود دارد یا خیر؟ در این مطلب با بررسی کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده با شما عزیزان همراه خواهیم بود. لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درصد کاهش قیمت میلگرد

 

جهت بررسی کاهش قیمت میلگرد ابتدا لازم است عواملی که در تغییرات قیمت میلگرد تاثیرگذار هستند را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. از جمله این پارامترها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوسانات ارزی

با توجه به رشد صعودی تحریم‌های اقتصادی در سال‌های گذشته علاوه­بر هزینه‌های واردات، هزینه‌های جانبی مربوط به تولیدات نیز افزایش پیدا کرده است. قیمت فلزات طی سال‌های گذشته با افزایش بسیار ناگهانی همراه بوده است. از آن‌جایی که این سازه با استفاده از فلزات ساخته می‌شود می‌توان گفت که قیمت آن طی سال‌های گذشته چند برابر شده است.

به علاوه هزینه‌های مربوط به تولید و حمل و نقل این سازه تحت تاثیر قیمت دلار بوده و با افزایش همراه بوده است. بنابراین به نظر می‌رسد که با افزایش سیر صعودی قیمت دلار و نوسانات ارزی پیش رو با کاهش قیمت میلگرد همراه نخواهیم بود.

  • عرضه و تقاضا

از جمله دیگر عواملی که در کاهش قیمت میلگرد تاثیرگذار است، میزان عرضه و تقاضا است. می‌دانید که هر چه میزان تولید و عرضه یک محصول بیشتر باشد و آن محصول در بازار به فراوانی یافت شود قیمت آن نیز کاهش پیدا می­کند. هم چنین اگر با کاهش عرضه میزان تقاضا برای یک محصول کمیاب در بازار کاهش پیدا کند قیمت آن رو به افزایش می‌رود. بنابراین اگر میزان عرضه و تولید میلگرد افزایش پیدا کند ما با کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده همراه خواهیم بود.

  • مواد اولیه ساخت میلگرد

میلگرد در واقع یک میله فلزی تو پر بلند است و چون برای استحکام دادن به ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد باید خودش دارای استحکام کافی باشد. از این جهت برای ساخت آن از فلزات محکمی چون فولاد و آهن استفاده می‌شود. از این رو می‌توان گفت که ماده اولیه برای ساخت میلگرد آهن و فولاد است و قیمت میلگرد به شدت تحت تاثیر نوسانات قیمت این دو فلز است. طی‌ سال‌های گذشته با توجه به افزایش نرخ تورم قیمت آهن‌آلات و فلزات نیز رو به افزایش بوده است و این موضوع به شدت تولیدات و عرضه میلگرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آیا کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده امکان‌پذیر است؟

با توجه به مواردی که گفته شد می‌توان دریافت که نوسانات ارزی و افزایش قیمت آهن‌آلات میزان عرضه را کاهش داده است‌. بنابراین کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده کمی بعید به نظر می‌رسد.

خرید میلگرد

کاهش قیمت میلگرد

بسیاری از افراد برای خرید این سازه منتظر کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده هستند. اگر قصد خرید میلگرد دارید بهتر است بدانید که قیمت دلار رو به افزایش بوده و طی سال‌های آینده با نوسانات ارزی رو به رو خواهیم بود. البته اگر بازار جهانی فولاد و آهن دچار افت قیمت شود ممکن است قیمت میلگرد نیز در بازار بین‌المللی تحت تاثیر قرار گیرد. با حمایت دولت و تامین برق صنایع فولادی، کارخانجات تولیدات خود را افزایش داده و با تناسب میزان عرضه و تقاضا قیمت میلگرد کاهش پیدا خواهد کرد.

وزن میلگرد

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت میلگرد وزن آن است. با توجه به این که این سازه از آهن و فولاد ساخته می‌شود قیمت آن به طور کامل تحت تاثیر میزان آهن و فولاد به کار رفته در آن است. از این رو وزن میلگرد در قیمت آن تاثیر زیادی دارد. میلگردها در سایزها و وزن‌های مختلفی ساخته می‌شوند. با توجه به موارد گفته شده قابل حدس است که قیمت میلگرد به صورت لحظه‌ای در بازار تعییر می‌کند و برای خرید میلگرد باید قیمت به­روز آن را از مراکز عرضه کننده آن استعلام بگیرید.

خرید میلگرد از سایت آهن‌آلات ایران

آهن‌آلات ایران یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده انواع آهن‌آلات و مصالح ساختمانی فلزی از جمله میلگرد است. این سایت با استفاده از حذف واسطه و در راستای حفظ حقوق خریدار همواره قیمتی زیر قیمت بازار را به مشتریان ارائه می‌دهد. رضایت شما مشتریان عزیز همیشه برای ما در اولویت بوده و الگوی ذهنی ماست.

سخن پایانی

میلگرد یکی از مهم‌ترین و کاربردی ترین مصالح ساختمانی است که جهت شکل دهی و استحکام سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت این سازه در ساخت ساختمان‌ بسیاری از افراد و پیمانکاران منتظر کاهش قیمت آن هستند و می‌خواهند بدانند که آیا کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده امکان‌پذیر است یا خیر؟

در پاسخ باید گفت عوامل متعددی در تغییرات قیمت میلگرد تاثیرگذار هستند که نوسانات ارزی مهم‌ترین آن‌ها است. از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت میلگرد می‌توان به میزان عرضه و تقاضا، هزینه حمل و نقل، بهای مواد اولیه و …. اشاره کرد. با افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده اندکی بعید به نظر می‌رسد. جهت خرید میلگرد ابتدا نسبت به استعلام قیمت روز آن اقدام کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *