قیمت تیرآهن دست دوم

قیمت تیرآهن دست دوم در تهران

تیرآهن یکی از سازه‌های فولادی کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی است که به دو شکل I و H ساخته می‌شود. کاربرد این پروفیل در ساختمان‌سازی، سبب افزایش مقاومت و استحکام ساختمان در برابر نیروها و فشارهای وارده بر آن می‌شود.‌ به دلیل اهمیت تیرآهن در پروژه‌های صنعتی، شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا مشغول به ساخت انواع مختلف این سازه فلزی هستند.

یکی از چالش‌های پیش‌رو بری خریداران تیرآهن، قیمت بالای آن است. خبر خوب این‌ است که امروزه مراکز زیادی وجود دارند که انواع مختلف تیرآهن را با قیمت بسیار نازل تر از تیرآهن نو، می‌فروشند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با قیمت تیرآهن دست دوم تهران و خرید این محصول، آشنا کنیم‌.

تیرآهن چیست و مزایای آن

 

تیرآهن‌ها سازه‌های فولادی پیش‌ساخته‌ای هستند که استفاده از آن‌ها در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی، سبب افزایش سرعت ساخت و ساز و کوتاه شدن مدت زمان انجام پروژه می‌شود.‌ استفاده از این سازه در ساختمان‌سازی با مزایای زیر همراه است:

  • با استفاده از تیرآهن‌های فولادی می‌توان ساختمان‌های بسیار مقاوم‌تر از سازه‌های بتنی ساخت.
  • تیرآهن‌های فولادی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و کاربرد آن‌ها در ساختمان، سبب استحکام کل ساختمان خواهد شد.
  • نصب و اجرای این نوع سازه‌ها در ساختمان‌سازی راحت است.
  • استفاده از تیرآهن‌های فولادی برای ساخت ساختمان‌های چند طبقه و ساخت و ساز در زمین‌های نرم و سست، مناسب‌تر از سازه‌های بتنی است.

از دیگر مزایای تیرآهن فولادی می‌توان به مقاومت در برابر زلزله و آتش‌سوزی، خمش‌پذیر و قابلیت جوشکاری آن اشاره کرد.

خرید تیرآهن دست دوم تهران

تیرآهن یکی از مهم‌ترین قطعات در ساختمان‌ سازی بوده که اسکلت اصلی ساختمان را تشکیل می‌دهد. نرخ بالای آهن، سبب افزایش قیمت انواع مختلف تیرآهن شده است. به دلیل قیمت بالای تیرآهن، امروزه خرید و فروش انواع مختلف تیرآهن کارکرده و دست دوم از رونق بالایی برخوردار است‌. خرید تیرآهن دست دوم تهران از مراکز و مجموعه‌های معتبر، تا حد زیادی سبب کاهش هزینه‌های مربوط به ساخت و ساز می‌شود‌ چرا که یکی از دلایل افزایش قیمت ساختمان، نوع، تعداد و کیفیت تیرآهن‌های به کار رفته در آن است.

اگر قصد خرید تیرآهن دست دوم تهران را دارید، بهتر است در روز خرید به طور کامل تیرآهن را بررسی کنید. کیفیت تیرآهن، عدم زنگ زدگی، خوردگی و … از جمله مواردی هستند که در قیمت تیرآهن دست دوم تهران موثرند. بهتر است از تیرآهن دست دوم، جهت ساخت ساختمان‌های سبک و پروژه‌های کم‌ ریسک استفاده کنید؛ زیرا تیرآهن دست دوم، ممکن است کیفیت تیرآهن نو را نداشته باشد‌‌.

قیمت تیرآهن دست دوم تهران

تیرآهن دست دوم تهران

یکی از مهم‌ترین مواردی که سبب داغ شدن بازار خرید و فروش تیرآهن دست دوم شده است، قیمت مناسب آن است. فاکتورهای زیادی در تغییر قیمت تیرآهن دست دوم تهران موثرند از جمله

  • نرخ دلار

یکی از مهم‌ترین مواردی که در تغییر قیمت تیرآهن دست دوم در تهران موثر است، نرخ دلار و ارز است. متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نرخ آهن روز به روز افزایش می‌یابد. بنابراین با افزایش نرخ ارز و دلار، قیمت آهن و در نتیجه قیمت تیرآهن نیز، افزایش خواهد یافت‌.

  • عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضا نیز، یکی از فاکتورهای موثر در تغییر قیمت تیرآهن دست دوم تهران است. اگر مقدار عرضه تیرآهن به بازار بیش‌تر شود، شاهد کاهش قیمت این محصول خواهیم بود و بالعکس. بنابراین در صورتی که مقدار تیرآهن‌های دست دوم در بازار بیش‌تر از نیاز کاربران باشد، شاهد کاهش قیمت آهن هستیم.

  • کیفیت تیرآهن

با توجه به تعداد زیاد کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن، کیفیت‌های مختلفی از این سازه نیز در بازار موجود است. بدیهی است هر چه کیفیت تیرآهن بالاتر باشد، از طول عمر بیش‌تر و مقاومت بالاتری برخوردار است در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر است.

  • ابعاد تیرآهن

تیرآهن‌ها در ابعاد و وزن‌های متنوعی وجود دارند. هر چه طول، عرض و ضخامت تیرآهن بیش‌تر باشد، وزن آن نیز بالاتر است. سنگین بودن وزن تیرآهن دست دوم، سبب افزایش قیمت آن خواهد شد.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اجزای سازنده انواع ساختمان‌ها، تیرآهن‌های فولادی هستند. تیرآهن‌های فولادی نقش زیادی در استحکام کل ساختمان در برابر انواع فشار و نیروهای وارد شده را دارند. به دلیل نرخ دلار، ارز، تورم، سیاست‌های داخلی و خارجی، نرخ آهن روز به روز افزایش می‌یابد و این امر سبب افزایش قیمت تیرآهن‌های فولادی خواهد شد. یکی مناسب‌ترین و به‌صرفه ترین راه‌های تهیه تیرآهن، خرید تیرآهن دست دوم تهران است. امروزه اغلب مردم خرید تیرآهن کارکرده و دست دوم را به نوع کار نکرده آن ترجیح می‌دهند. قیمت تیرآهن دست دوم تهران، در مقایسه با نوع کار نکرده آن، پایین‌تر است.

آهن آلات ایران یکی از معتبرترین سایت‌های عرضه کننده انواع آهن آلات از جمله میلگرد، توری پرسی، توری حصاری، سیم مفتول، نبشی، مش، تیرآهن فولادی و … است. می‌توانید انواع تیرآهن فولادی نو و دست دوم را در برترین کیفیت از این مجموعه تهیه فرمایید. می‌توانید انواع مختلف تیرآهن دست دوم را به صورت اینترنتی و با قیمتی استثنایی، از سایت آهن آلات ایران تهیه فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *